expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

9 Nisan 2019 Salı

Galeta...

Mutlu günler, hayırlı cumalar dilerim hepinize 🌷
Yoksa siz hala benim tarifimle, kendi galetanızı evde yapmayanlardan mısınız?
İnanın ki bana çok şey kaçırıyorsunuz...
Susamlı yada sade her haliyle ayrı güzel bu lezzeti denemeyen kalmasın derim...
Efendim gelelim bu güzel lezzeti nasıl hazırladığıma💕





Malzemeler
🍥 1,5 su bardağı un
🍥1/2 paket instant maya (5gr)
🍥1 su bardağı ılık su
🍥3 yemek kaşığı zeytinyağı
🍥1 tatlı kaşığı şeker
🍥1 tatlı kaşığı tuz

Üzeri İçin
🍥2 yemek kaşığı pekmez
🍥1 çay bardağı su
Kavrulmuş Susam

Yapılışı :Mayayı  şeker ve ılık suyla karıştırıp bir kaç dakika kabarcıklar oluşmasını bekleyelim. Tuz, yağ ve un yavaş yavaş ilave edip ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğuralım.
Galete hamurumuzun üzerini strec film yada temiz bir mutfak bezi örterek yaklaşık  45 dakika dinlendirelim.
Hamurun havasını almak için tekrar bir yoğuralım  ve iki eşit parçaya ayıralım.
Bu şekilde de 15 dk dinlendirelim ve merdane yardımıyla bir nevi dikdörtgen şeklinde uzunlamasına açarak 15 cm 30 cm büyüklüğünde olacak şekilde açalım .
Bu ölçülendirme tamamen benim eşit görüntü takıntım ile alakalı yani siz dilediğiniz boyutta açarak parmak kalınlığında çubuk şeklinde kesebilirsiniz.
Yaptığımız çubukları istenilen uzunlukta kesilip elimizle burarak tepsiye dizelim .
Üzerine pekmezli su karışımı sürelim ve  susam
Serpelim.
Diğer bezeyi hazırlarken kesme  tahtasının üzerine serdiğim yağlı kağıt üzerinde açarak üzerine fırça yardımıyla  pekmezli suyu sürdüm susam ile kapladıktan sonra kestim ve hiç bozmadan fırın tepsime rahatlıkla yerleştirip pişerken  yapışmaması için  spatula yardımıyla aralarında 1 cm kadar boşluk bırakarak ayırdım.
Önceden 180 derecede ısıttığımız fırında üzeri kızarana kadar pişirin. Daha sonra fırından çıkartıp birkaç dakika bekleyelim ve  gevrek hale
gelmesi için fırınımızın ayarını 100 dereceye düşürelim ve  15  dakika daha pişirelim.
İnanın ki yemeklere doyamayacağınız müthiş lezzetli galetenizi...
Bir kabın içersine yerleştirip buzdolabında uzun süre ilk günkü tazeliğinde tüketebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...