expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

29 Mart 2013 Cuma

Çilekli Cheesecake



      Hepinize Hayırlı Cumalar Diliyorum...

   Güzel , mutlu ve sağlıklı bir hafta sonu geçrmeniz dileğiyle İlk kez denediğim Cheesecake tarifimi paylaşıyorum bugün sizlerle...

  Yıllar önce bir arkadaşımda vişnelisini yediğim cheesecake 'e pek sıcak bakmamışımdır... Ama yediğim günden beride tadı damağımda kalmadı değildir hani... O gün Bugün derken sıra gelmemiş ve acaba tutturabilirmiyim çatlatırmıyım üzerini filan gibi endişelerimi bir kenarda bırakıp tarifi uygulamaya başladım , birgün biryerlerde cheesecake pişirirken fırın tepsisinin altına su koyulduğunda cheesecakelerimizin üzerini çatlatmadan pişirebileceğimiz yazısını okumuştum ve aklıma yer etmiştim... Ve endişemden eser kalmamıştı çok mantıklı gelmişti çünkü...




    Dediğim gibi türkçesiyle peynirli kek sanki tuzlu peynir tadını alırım filan gibi bir çekincem vardı ama bazen ön yargılarımızı yıkmamız gerekir dimi ya hani bende zaten labne peynir ve krema var içersinde tuzdan eser yokki dene yanılmazsın dedim ve tarif defterimin ortalarında bir yerlerde yüzüme gülümseyen :) tarifimi denemeye kalktım sonuç hiçde fena değil hatta eşim bayıldı ve herzaman yaparmısın harika olmuş ne var bunun içinde böyle deyince ve komşularımında çok hoşuna gidince , beynimde adeta şimsek gibi bir ışık patlaması oldu ve tamam dedim artık blogumda cheesecakelerede yer vermenin zamanı gelmiş geçiyor bile dedim...

      (sizleri bilmem ama ben hala annemden gördüğüm gibi evde birşeyler pişirince komşularımıza da kokularının ulaşacağı kanısında olduğumdan eski adetleri yerine getirenlerdenim sanırım , mutlaka bir tabağa koyar tadlarına bakmaları için kapılarını çalar ikram ederim yada hiç gerek kalmaz çünkü hemen hergün bir yada iki komşumuz mutlaka uğrarlar bir kahve yada çay içmeye malumunuz evde annem olduğu üzere ve burası annemin evi olduğundan dolayı daha önceki yazılarımda bahsetmiştim ben evimin kapılarını rahmetli babacığım öldüğü gece kapamış ve annemin yanında yaşamaya başlamıştım eşimle birlikte ardından da annemin rahatsızlıkları başlayınca kendi evim müze şeklinde ne zaman gelecekler diye ev sahibinin yolunu gözler vaziyette bizi bekler durur ziyaret edeceğimiz anı  arada gider havalandırır temizliğini yaparım derken benim güzel prenses annemin canı sıkıldığı için bir kaç gün kalır yada aynı günün akşamı anneciğimin evine geri döneriz kızım bir gelen olur kapı kapalı olmaz öyle gelip geri dönmesin insanlar der ve evinden ayrı kalamamanın bir bahanesini bulur onu da anlayışla karşılıyorum hakkı tabii ne de olsa annem başımızın tacı ALLAH onun eksikliğini göstermesin pek de şikayetçi değilim bu durumdan baba ocağımda iki sevdiceğim yanımda annem ve eşim arada da ablam gelir eniştemle mutlu mesut yaşar gideriz , sıcacık huzur dolu yuvamızda tabi ALLAH birde hayırlı  evlat  nasip eyleseydi daha güzel olurdu  ama güzel mevlam neylerse güzel eyler her işte bir hayır vardır diyelim Rabbim böyle istemiş bize sual etmek olmaz diyor ve bu uzuuuun açıklamalarımı bitiriyorum işte bu sebeplerden ötürü onu ziyaret ederler mümkün olduğunca ALLAH eksikliklerini göstermesin.... Evlerimizden misafirimizi  ve bereketimizi eksik etmesin her daim ...)  
   Eeeee hadi artık tarife gelelim diyenlerin sesini duyar gibiyim çenem pardon parmaklarım düştü yine çok yazdım galiba ... :) 

   Tarifin aslında süzme yoğurt kullanılmıştı sosu içinde nişastalı bir tarif vardı ama ben kendimce uyarladım ve labne peynir kullandım ayrıca kremasını ve yumurtasını arttırdım birebir tarifi uyguladığımda da vişneli olarak yapıp ilerki zamanlarda paylaşıcam ALLAH kısmet ederse sevgili dostlar...






           Malzemeler
    
           Alt tabanı için
  • 1,5 paket Eti Burçak bisküvi
  • 1 tatlı kaşığı bal
  • 50 gr eritilmiş margarin ben tereyağ kullandım tercih sizin
  • 1 çay kaşığı tarçın
          Kreması için
  • 1,5 paket Labne peynir
  • 1/2 su bardağı şeker
  • 1 paket vanilya
  • 3 yumurta 
  • 1 paket krema ( 200 ml) tarifde yarım paketti ben 1paket kullandım 
          
          Üzeri için
  •  500 gr çilek
         üzerine süsleme yaptıktan sonra kalanını 1 çay bardağı şekerle blenderdan geçirdim 




    Yapılışı : Bisküvilerimizi rondoda parçaladıktan sonra üzerine bal ,tarçın ve erittiğimiz tereyağını harmanlayıp kelepçeli kalıbımızın altına yerleştirip bastırıyoruz ve buzdolabında beklemeye alıyoruz...

  Hemen ardından kremasını yapmaya başlıyoruz karıştırma kabımızın içersine labne peynirimizi ve kremamızı alıp kaşık yardımıyla karıştırıyoruz ardından vanilya ve şekerimizide ilave edip karıştırdıktan sonra yumurtalarımızı birer birer karıştırarak ilave ediyoruz ve dolapta beklettiğimiz bisküvi tabanımızı alıp içersine boşaltıyoruz ve hemen ardından içersine su doldurduğumuz fırın tepsimize yerleştiriyoruz sebebini yukarda belirtmiştim cheesecakelerimizin üzerinin çatlamaması için bu işlemi yapıyoruz ve gerçektende öyle oldu...

  160 C fırında 40 dakika kadar pişiriyoruz ortası hafif sallanır bir şekilde olacak soğumaya bırakınca kendini topluyor çok kızartmıycaz üzerini yani...Oda sıcaklığında beklettikten sonra soğuduğuna emin olunca buzdolabında bekletmeye alabiliriz ...

    Servis edeceğimiz zaman üzerini dilediğimiz şekilde süsleyebilir yada arzunuza göre çileklerimizin hepsini kullanarak sosumuzu şekerle birlikte blenderdan geçirip cheesecake'imizin üzerine döküp servise hazır hale getirebilirsiniz...

     Ben yine de her ihtimale karşı tarifteki sosu da paylaşıyım sizlerle belki onu yapmayı arzu edersiniz tercih sizin...

 Sosun tarifi : 1/2 paket Dondurulmuş meyve (superfresh ) 
                       yada istediğiniz mevsim meyvesi (çilek ,vişne, ahududu, frambuaz )
                       1 yemek kaşığı mısır nişastası
                       1/2 su bardağı su 
                       1/2 su bardağı şeker

Tüm malzemeyi katılaşana kadar pişiriyoruz soğuttuktan sonra cheesecake'in üzerine döküyoruz...


Afiyet Olsun Efendim....
                   
   






22 yorum:

  1. Ellerine sağlık çok şık bir sunum olmuş,afiyet olsun..Allah büyüklerimizi başımızdan eksik etmesin,ne güzel kapıyı çalanın olması, bir kahve içecek dostların olması, ben de bu konu da çok şanslıyım.mutlu günler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sevgili Cizel...
      Amin cümlemizinkini inşallah...
      Evet sana katılıyorum çok güzel bir duydu anı ve güzellikleri birlikte paylaşmak çok güzel...
      Senin adına da çok sevindim bu günlerde pek sık rastlanmıyor böyle durumlara malesef herkez bir çıkar peşinde...
      Sevgilerimle hepimize mutlu ve sağlıklı günler...

      Sil
  2. ayy süper olmuş,ellerinize sağlık sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok tatlısınız çoook teşekkürler...
      Sevgilerimle...

      Sil
  3. Emel ablacımmmm o nasıl bir güzelliktir öyle :) ellerine sağlıkkk harika görünüyorr :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımmmm vallahi ilk denemem dedim ya böyle oldu işte çooook teşekkürler tatlım...
      Çok mutlu oldum beğenmene teşekkür ederim...İstanbul'a yolun düşerse beklerim birlikte yeriz...
      Sevgilerimle Boşnak Kızı...

      Sil
  4. Canım ellerine sağlık. Bende bir kaç denedim ama pek başarılı olamadım. Birde senin tarife bakayım becerebilirsem..:) anne selam ve sevgiler..:) Ummadığın, beklemediğin bir anda hayat değişir.. Umudunu hiç yitirme..)) Sevgiler canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Oyacım...
      Sen mi inamam vallahi o kadar güzellikleri yapan sen mümkün değil başarılı olamaman...
      Yap bak memnun kalıcağına eminim bahsettiğim gibi ben değişiklik yaptım tarifte sonuç güzeldi ama acemi şansı değildir umarım...
      Aelykümselam onunda selamları var öpüyorum söylersin dedi çok memnun oldu söyleyince zaten tariflere birlikte bakıyoruz ...
      Bu arada benm milföylerde fırında ancak çözüldü hamurum...Bakalım sonuç ne olacak yazarım postumda...
      İnşallah umut fakirin ekmeği demişler nasip kısmet...
      Sevgilerimle canım...

      Sil
  5. off Emelcim insan bunu kesmeye kıyamaz,çok hoş bir görüntü,
    en çok sevdiğim tatlardandır cheeecake öyle bir iki dilim falan kesmez beni
    eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım güzel yorumun için...
      Kısmetse birgün misafirim olursun ikram ederim...
      Sevgierimle...

      Sil
  6. elıne sağlık evet yoğurt yerıne labne peynırı daha guzel yakısıyor yaazınında hepsını okudum allah ınsallah genede evlat sahıbı olursun hıc bellı olmaz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Selma Hanımcım...
      Nasip kısmet...

      Sil
  7. ben henüz denemedim ama merakta ediyorum aslında.görüntüye bayıldım canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denemenizi tavsiye ederim...
      Teşekkür ederim...
      Sevgiler...

      Sil
  8. çok severim, hem hafif hemde meyveli bir tatlı..bende birgün denemek istiyorum ama uzun bir prosesi armış gibi geliyordu. Çilek çıkmaya başladı bugünlerde zamanı sanırım, ellerinize sağlık, çok güzel görünüyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence hiç vakit kaybetmeden denemek lazım...
      Gayet basit ve pratik bir tarif bu başka tarifler gibi çok aşamalı değil yani...
      Misss gibi çilekler tezgahlarda yerini almışken hazır eminim pişman olmazsın canım...
      Şimdiden kolay gelsin...
      Teşekkürler sevgilerimle...

      Sil
  9. Çok sevimdim canım...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. ellerine sağlık çok nefiss görünüyor ....yazını okudumda.. cheesecak den daha tatlı :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sevgili adsız ... :)
      Güzel yorumunuz beni çok mutlu etti...
      Tekrar beklerim ama lütfen isminizi de yazın ki size adınızla hitap edebileyim...

      Sil
  11. Labne yerine suzme yogurt konurmu ne kadar koyulur mesela? Çok güzel olmuş
    Ellerine sağlık pembiş gül :)

    YanıtlaSil
  12. Muhteşem olmuş cnm ellerine saglik

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...