expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

15 Nisan 2019 Pazartesi

Vişne Soslu Kup...


Merhabalar Sevgili Blog anlarım,
Derin dondurucumdaki son vişnelere şöyle bir göz gezdirdim önce kıyamadım , rahatsız etmek istemedim öyle güzel duruyorlardı ki dayanamadım.
Lezzet vermek adına çubuk tarçın , karanfil ve şeker ilavesiyle tıpkı reçel yapar gibi kaynamaya bıraktım kaynadıkça biriken  köpüğünü aldım..
Kıvamını kontrol etmek için çay ķaşığının ucuyla alıp , aşağıya doğru akıtıınca son damla akışkandan durağan hale gelene dek kaynattım ki mermer görüntüsü kazandırmak istedim muhallebisi ile buluşunca da arzu ettiğim  sonuca ulaştım...
Mutluluk ve güzelliklerle dolu bir gün olsun hepimize...






   Malzemeler
  • 1 lt süt
  • 2 yemek kaşığı  dolusu un
  • 2 yemek kaşığı dolusu nişasta
  • 1 adet yumurta sarısı
  • 1 paket vanilya
  • 50 gr tereyağı
  • 1 bir kaç tane damla sakızı
  • 1 paket vanilya
  • 5 yemek kaşığı şeker
  • 1 paket krema

Yapılışı: Un ve tereyağı kokusu çıkana kadar kısık ateşte kavurup süt ,yumurta sarısı ,nişasta, şeker ve birkaç tane damla sakızı ilave ederek muhallebimiz göz göz olana kadar sürekli çırparak karıştıralım...
Vanilyamızı ilave edip ocağın altını kapatalım.
Muhallebimizi çırparak soğuttuktan sonra yani kabuk tutmasını engellemek için ılık hale getirelim üzerine mikserle çırparak iki katına gelen kremayı ilave ederek güzelce çırparak karıştıralım. .
Kuplarımıza kaşık yardımıyla  biraz vişneli sosdan koyalım ardından çırparak soğuttugumuz muhallebi ve yine vişneli sos ilave ederek soğumaya bırakalım...
Afiyetler olsun 

2 yorum:

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...