expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

6 Haziran 2014 Cuma

Cevizli ve Yulaf Ezmeli Kurabiye

   
 

          Malzemeler
  • 125 gr tereyağ 
  • 1 adet yumurta
  • 1 /2 su bardağı esmer şeker
  • 1 /2 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1/2 çay kaşığı karbonat
  • 1 su bardağı yulaf ezmesi ( Ben organik kullandım )
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 çay bardağı damla çikolata
  • 1 çay kaşığı dolusu tarçın
  • 1çay bardağı ceviz yada fındık 
  • 1çay bardağı kuru üzüm
  • 1 paket Dr .Oetker Damla sakızlı vanilya

  Yapılışı: Fırınımızı 180 C ayarlayıp ısıtalım… Şeker ve yağı krema haline gelene kadar mikserle çırpalım ardından yumurtamızı da ekleyip iyice karıştıralım…

    Un , yulaf, kabartma tozu ve karbonatı ilave edip cevizlerimizi irice parçalara ayıralım , kuru üzüm ,tarçın ,kabartma tozu ,karbonat ve vanilyamızı da mikserleçırpmış olduğumuz  şeker ,tereyağ ve yumurta karışımına ilave edelim çikolatalarımızı da ekleyelim…
 
    Un ölçüsü değişiklik gösterebilir kontrollü olarak ilave edebilirsiniz fakat çok sert bir kurabiye olmasını istemiyorsanız 1,5 su bardağı kafi geliyor... Dondurma kaşığı yada iki adet kaşık yardımıyla hafif yağladığımız yada yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine aralıklı olarak yerleştirelim …

  Bu ölçüde yaklaşık 20 adet kurabiye elde ediyoruz...Önceden ısıttığımız fırında 15 ila 20 dakika kadar pişiriyoruz…Üzerini dilediğiniz şekilde süsleyerek yada sade bir şekilde servis edebilrisiniz…

Afiyetler Olsun...

9 yorum:

  1. sağlıklı bır kurabıye olmus ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım anneciğim için yaptığım lezzetlerden biri …
      Malum şeker hastası olunca biraz da sağlıklı kurbişler yapmak lazım …
      Sevgiler canım...

      Sil
  2. Emelciğimmm yine konuştumuşsun ellerinin maharetini becerisini yüreğinin sevgisini de katıp böyle nefis lezzetler yapmışsın bayılıyorum senin yaptıklarına canımm bir de özledim senle sohbeti hadi bir ara yine toplaşıp bu sefer daha da bol sohbet edelim tatlım çok öpüyorummm muckkk kalp kalp.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımmmm Vişnapımmmm benimmmm…
      Çok teşekkür ederim tatlım kıymetlim ne zaman istersen canım benim de sohbetin tadı damağımda kaldı doğrusu…Havaların müsade ettği bir günde misss gibi bir İstanbul havasında ,harika bir manzara eşliğinde tekrar buluşmak dileğiyle tatlım…
      Sevgilerimi gönderiyorum ve sımsıkı sarılarak öpüyorum seni canım...

      Sil
  3. Kuzummm sende kurabiye,bende kurabiye takas yapsak :))) Ellerine sağlık afiyetle,sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım ablam akşam sayfamda bu gün paylaşıcağıdan bahsetmiştim …
      Bilseyim sende yapacaksın bir başka sefer yapardım takas elbette olur neden olmasın…
      Çok teşekkürler sevgiler ...

      Sil
  4. Ellerine sağlık canım benim.. Çok lezzetli görünüyorlar.. Teyzeciğime afiyetler olsun..:)) Öpüyorum canım..

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık. Emelciğim. afiyetler olsun.. Harika olmuşlar.g+

    YanıtlaSil
  6. yulaf ezmeli tarif ararken karşıma çıkıverdi, paylaşım için teşekkürler ellerinize sağlık :))
    www.atolyenott.blogspot.com

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...