expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

24 Kasım 2016 Perşembe

Leblebi Tozu Kurabiyesi

Mutlu günler dilerim herkese...
Sizi dokusuyla ve o misss gibi kokusuyla çocukluğunuzdaki tadlara tabi edebilecek lezzet ve güzellikte bir kurabiye ile tanıştırmak isterim...

Leblebi tozu Kurabiyesi...
Evet evet hani o leblebi tozları ve leblebi helvalarının tadında dokusunda...
Dün akşam yaptım ve iki mutfak otoritesi komşum ilede paylaştım sonuç bizce şahane...



         Malzemeler
  • 250 gr leblebi tozu
  • 1 su bardağı un
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 adet yumurta
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 100 gr tereyağı
  • 1 su bardağı zeytinyağı yada sıvı yağ

         Üzeri için
  • Leblebi yada leblebi şekeri
  • Toz şeker



 Yapılışı:Leblebi tozu ,un ,kabartma tozu ,vanilya ve pudra şekerini yoğurma  kabımıza alıp karıştıralım.
Oda sıcaklığındaki tereyağ,sıvıyağ ve yumurta ilave edilip yumuşak ele yapışmayan  bir hamur elde edelim un gerektiğinde ilave edebilirsiniz .Ben Sinangil un kullandım...
Kurabiye Hamurumuzu  strech filmle sararak buzdolabında 20 dakika kadar dinlendirelim...
Kurabiye hamurumuzudan ceviz büyüklüğünde toplar alıp elimizde yuvarlayıp toz şekere batırıp üzerine 3 adet leblebi batırarak yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsimize dizelim.

 Önceden ısıttıgımız 180 C fırında yaklaşık 15-20 dakika üzerlerine  kızarana kadar pişirelim...
Ufak bir hatırlatma pişen kurabiyeleri , soğuduktan sonra tepsiden alarak  servise hazırlayalım , çok gevrek olduğundan elinize aldığınızda dağılma yapabilir...
Denemeyen kalmasın lütfen...

Bu güzel tarif için teşekkür ederim Nergismevsimi...
Ben önerisi üzere ölçüleri yarıya indirerek uyguladım...
Ayrıca leblebi tozunu Tadım çifte kavrulmuş leblebisini rondodan geçirerek elde ettim birde vanilya ekledim...

1 yorum:

  1. leblebi tozunun kokusu burnuma geldi sanki, çok severim tadını da, kurabiyesi de müthiştir bence :)

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...