expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

30 Haziran 2014 Pazartesi

Ramazan Pidesi

  Yıllardır pastane pidesini çok severek yaparım, çocukluğumda Rahmetli Babacığım evimizin köşesindeki pastaneden alırdı ben seviyorum diye bazı zamanlarda da fırınımızdan özellikle erkenden gider ve yumurtalı pide yaptırırdı nur içinde yatsın… Tabi klasik pideyide severek yerim onun yeride bir başkadır ama poğaça tadındaki bu lezzet beni benden alır doğrusu…

 Ramazanın ilk günü de yaptığım ama ayrıntılı rsimleyemediğim bu lezzeti bugün daha uzun vakit ayırıp resimledim sizler için ve paylaşıyorum, yapacak olanlara şimdiden afiyetler olsun kolay gelsin...







       Malzemeler
  • 4 su bardağı un 
  • 1,5 su bardağı süt
  • 2 adet  yumurta ( Bir tanesinin sarısı  üzeri için )
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1 Yuva instant maya 
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 tatlı kaşığı tuz

      Üzeri İçin
  • 1 yumurta sarısı 
  • 1 yemek kaşığı süt
  • Çörekotu

  Yapılışı: Derin bir cam kasenin içerisine un, tuz ,şeker ve mayamızı karıştırıp ortasını  havuz şeklinde açalım sütümüzü ısıtalım ılık süt ve sıvı yağımızı yavaşça karıştırıp yoğuralım ve ele yapışmayacak kıvam elde edelim un yeterli gelmezse ilave edebilirsiniz …Ayrıca ben sadece sütle yapıyorum ama siz suda kullanabilirsiniz tercih sizin ...

  Hazırladığımız hamurun üzerini temiz bir bezle kapatalım yada strech filmle kaplayalım ve 1 saat mayalanmaya bırakalım…


   Bu süre sonucunda hamurumuz 2 katına çıkıp kabarmış olduğunda hafifçe parmaklarımızla hamuru toparlayalım ve yağlı kağıt serdiğimiz yada yağlayıp un serptiğimiz fırın tepsimize alıp elimizle şekil verelim…


Üzerini isterseniz bıcak yardımıyla yada çatalın ucuyla şekil verelim ve tepside 30 dakika kadar  daha mayalanmaya bırakalım..Dilerseniz elde ettiğimiz hamurumuzu 2 yada 3 eşit parçaya bölerek küçük boyutta pide yapabilirsiniz…Bu ölçüde büyük boy tepsi kullanmanız gerekebilir..
  
   Ayırdığımız yumurta sarısı ve sütümüzü karıştırıp üzerine sürelim… Susam yada çörekotu serpelim ve 180 C de önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirelim…


   Pidemizin mayalanma saatini iftar vaktine göre ayarlayıp son 40 dakika içersinde fırına verirseniz iftarda sıcacık misss gibi bir pide ile damaklarınızı şenlendirebilirsiniz...

Afiyet Olsun...


8 yorum:

  1. Kokusu geldi burnuma geldim canım..Ramazan pidesi sevmeyen var mıdır bilmiyorum ama biz bitiyoruz..İftardan sonra çayla birlikte özellikle bir de siyah zeytin:))Tok karnına bile gidiyo vallahii:))Ellerine sağlık canım..öPÜYORUM..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma tatlım sevmeyen yoktur elbette …
      Bende zeytinle birlikte çok severim fırın pidesi olunca ama …
      Evet dün akşam 2 tane yaptım yetmedi bu akşam 3 tane yaptım ama sanırım bu gidişle eşim pide işini bana yıkacak hatta marketimizdeki gençler yapıp satmam konusunda ısrar ettiler sanırım çok beğendiler :)
      Teşekkür ederim tatlım öpüyorum bende sevgiler...

      Sil
  2. Ellerine sağlık Emel abla.. Pide sözün bittiği yerdir ya çok seviyorum yumuşak ve sıcak sıcak yiyeceksin mmmm .... Hayırlı Ramazanlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Nesrinciğim. :) Cileklimmmmm…
      Evet sadece hurmayla orucumu açıp pide yediğimde bile doyuyorum resmen haklısın sıcak olmadığında zaten bir anlamı olmuyor ama bu pideyi ılık yada soğuk dahi yiyebilirsin demedi deme..
      Sana da hayırlı Ramazanlar dilerim tatlım…
      Sevgiler...

      Sil
  3. Ellerine emeğine sağlık tatlım. Nasılda güzel görünüyor anlatamam. Vallahi Arzunun dediği gibi kokusu buralara kadar geldi. Ben bayılırım ramazan pidesine. Senden aldığım bu cesaretle ben de denemek istiyorum. İnşallah bakalım. Size afiyetler olsun canım. Kocaman sevgiler ve öpücükler gönderiyorum sana....:))))) Hayırlı bereketli ramazanlar....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Seldacığım hamaratım güzel yüreklim…
      İzmir'e kadar da ulaştırdıysam kokuyu ne mutlu bana desene :)
      Mutlaka dene tatlım çok basit poğaçadan bile basit nihayetinde hamuru 3 ' bölüyorsun gerçi büyük tepside tek seferde de yapabilrisin tercih senin elbette…
      Sanada hayırlı ve bereketli ramazanlar dilerim canım…
      Sevgilerimle...

      Sil
  4. Ellerinize sağlık hemen sahura deneyeceğim inşallah:-) bu arada sizi zevkle takip ediyorum bende sizi beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim evet denemelisiniz bencede pastane pidesini seviyorsanız elbette… :)
      Tabi gelirim ama takip ediyorum sizi sanırım…
      Sevgilerimle...

      Sil

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...