expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

25 Ocak 2013 Cuma

Portakallı İrmik Tatlısı


     Merhabalar efendim bir televizyon programından aldığım ve hemen denediğim  fresh bir sütlü tatlı tarifi paylaşıyorum sizlerle tabi her zamanki gibi ufak değişiklikler yaparak mesela margarin ve vanilya esansı tarifte bulunmuyordu ben herzamanki gibi ilave ettim...






            Malzemeler


  • 1 lt süt
  • 1 su bardağı şeker
  • 6 dolu yemek kaşığı irmik
  • 2-3 damla vanilya esansı
  • 1 yemek kaşığı margarin
       

            Sosu için
  • 2,5 su bardağı taze sıkılmış portakal suyu
  • 1 su bardağı şeker
  • 2 yemek kaşığı buğday nişastası
    Yapılışı : Süt ,şeker ve irmiğimizi tenceremize koyup ocağın altını orta hararette açıp muhallebi kıvamına gelene dek çırpıcı yardımıyla karıştırıyoruz...
    
   Borcamımızı suyla ıslatıp muhallebimizin yapışmasını önlemek için...Göz göz kaynayan muhallebimizi borcam tepsimize alıp soğutmaya bırakıyoruz...

   Sosumuz için portakallarımızın suyunu sıkıp 2,5 su bardağı olana kadar hepimizin bildiği gibi bazen portakallar çok sulu oluyor ama bazen 3 tane de sıksak 1 bardak su alamıyabiliyoruz ki bu benim başıma geldi... Sık sık bitmez...

  Portakal suyu ,1 bardak şeker ve yarım çay bardağı suyla açtığımız nişastayı tenceremize koyup kaynayana dek karıştırıyoruz...

  Soğuttuğumuz muhallebimizin üzerine döküp dolapta bekletiyoruz ve soğuduktan sonra servis yapıyoruz...

  Ben kalıpla keserek servis yapmayı tercih ettim siz dilediğiniz şekilde servis edebilirsiniz...

    Afiyet Olsun....



14 yorum:

  1. Çok şirinler :)
    Ellerine sağlık canım.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ...
      Sağolasınız...
      Sevgiler..

      Sil
  2. Ne kadar güzel olmuş, harika Emel hanımcığım:)
    Ben irmikli tüm tatlıları severim ve çok da âşinayım. Ama sizin sunumunuz mükemmel, tebrik ederim♡♥♡

    YanıtlaSil
  3. Çok teşekkürler güzel yorumunuz için...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel olmuş sunum harika elinize sağlık...Bloğunuzu izlemeye aldım mutlu bir hafta dilerim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler ..
      Memnun oldum sizede mutlu haftalar ve güzel günler diliyorum...

      Sil
  5. Süper bir sunum bayıldım.Eminim tadıda görüntüsü kadar nefistir.Ellerine, emeğine sağlık canım.Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim...
      Evet gayet iyiydi diyebilirim ama tabiki damak zevkine bağlı...
      Sevgilerimle...

      Sil
  6. Harika bir sunum olmus bayildim canim

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık değişikliklerle daha da güzel olmuşlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Nursevin Ablacım…
      Sevgilerimle...

      Sil

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...