expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

18 Ocak 2013 Cuma

Fatoş'un Patatesli Poğaçası



      Bugünde sizlere belki hepimizin sürekli yaptığı ve çok beğendiği bir tarifimi paylaşacağım...

  Bu poğaçayı bir sevgili arkadaşım Fatoşda yemiş ve ilk yediğim an bayılmıştım yumuşacık ve sıcacıktı içersindeki sütlü patates ayrı bir tad bırakmıştı damağımda ve tarif defteri literatürümde Fatoş'un patatesli poğaçası olarak  yerini aldı , gerçi arkadaşım yuvarlak poğaça şeklinde yapmıştı ben de değişiklik olsun diye hamuru açıp 8 eşit parçaya bölerek elmalı kurabiye şeklinde yaptım umarım beğenirsiniz...

       Hepinize güzel bir haftasonu diliyorum...





         Malzemeler

  • 1 paket margarin
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 su bardağı sıvıyağ 
  • 1 yumurta sarısı içine akı üzeri için ayrılacak
  • 2 paket kabartma tozu
  • 5 su bardağı un
        İç Malzemesi
  • 3 adet iri patates
  • 1 su bardağı süt
  • Tereyağ 
  • Karabiber ve tuz
  • Üzeri için galeta unu
     Yapılışı : Öncelikle 3 adet patatesimizi haşlayıp kabuklarını soyuyoruz ...Püre haline getirip tenceremizde 1 su bardağı süt ve tereyağ ile birlikte pişirilerek karabiber ve tuz  ilave ediyoruz...

       Hamurumuz için malzemelerimizi karıştırıp yoğurduktan sonra yumuşak kıvamlı bir poğaça hamuru  elde ediyoruz...Poğaçalarımızı yuvarlayıp (ben yukarda bahsettiğim gibi yaptım ) içersine patatesli harçtan koyup kapatıyoruz...Önce yumurta akına sonra galeta ununa batırıyoruz...

      180 C önceden ısıtılmış fırında 30 -35 dk kadar pişiriyoruz...

Sıcakken yemenizi ısrarla tavsiye ediyorum soğuyunca da harika ama sıcakken bir başka ...

Afiyet bal şeker olsun efendim....

     


        


16 yorum:

  1. Patatesli olan her şeye varım
    Biz çok severiz.
    Aldım notumu
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler ziyaret ve yorumunuz için memnun oldum... Sevgi ve saygılarımla...

      Sil
  2. Ellerinize sağlık Emel hanım,
    Çok severim bende bu lezzeti:)
    Sevgilerimle♥

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim...Beğendiğiniz için memnun oldum...
    Sevgiler ve saygılar benden size....

    YanıtlaSil
  4. Bu tarifi sık kullanılacaklara eklemek lazım :-) ellerine sağlık , sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim denersen pişman olmıyacaksın...
      Teşekkür ederim...
      Sevgilerimle...

      Sil
  5. heeey bilmiyodum not aldım.
    sahiden de elmalı kurabiye gibi.
    ona da bayılırıım.
    :)

    YanıtlaSil
  6. merhaba,
    sizinle tanıştıgıma sevindim. Çok güzel görünüyor poğaçalarınız. Ben pek tuzlu denemedim daha ama bunu yapabilirim sanırım. Patatesli de çok severim. ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar bende sevindim...
      Hoşgeldin bloguma teşekkür ederim güzel yorumun için...
      Sevgilerimle...

      Sil
  7. çok lezzetli gozukuyor =)
    banada beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler ...
      Geliyorum hemen...
      Sevgilerimle...

      Sil
  8. Börege,cörege ve pogacaya ne cok yakisir patates....Ellerinize saglik,yiyenlere afiyetler olsun.Sizi izlemeye aldim,ben de beklerim.Sevgiyle ve dostca kalin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim...
      Gelmez olurmuyum tabiki hemen ziyaretinize geliyorum...
      Sizde sevgiyle ,dostça kalın...

      Sil

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...