expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

16 Temmuz 2022 Cumartesi

Kıvratma... (Kuru Baklava)

 Keyifli akşamlar diliyorum herkese 🤗 

Şerbetsiz lakin enfes bir lezzet, kıvratma ... 

Bu güzel tatlı tarifini Samsunlu komşum yapar  ve ben de bayılarak afiyetle  yerdim...

Ne zaman tarif sorsam göz kararı yapıyorum  ben yaptıkça sana veririm Emel Abla derdi, ama tabii can bu işte aklına geldikçe çekiveriyor. 

Bu kez ben de denemek istedim çok da lezzetli ve güzel oldu...

Belki sizler de yapıp afiyetle yemek istersiniz. 


Kıvratma... 

(Kuru Baklava) 

Malzemeleri

🍥1 çay bardağı süt

🍥1 çay bardağı sıvı yağ

🍥1 çay bardağı yoğurt

🍥2 yumurta

🍥1 yemek kaşığı sirke

🍥1 tutam tuz

🍥1 paket kabartma tozu

🍥1 paket vanilya

🍥Aldığı kadar un


İç Malzemesi için 


🍥1 kase çekilmiş fındık

🍥1/2 kase şeker dileyen miktarı arttırabilir 


Üzeri için 

🍥125 tereyağı ya da margarin 

🍥1/2 çay bardağı sıvı yağ


Hamuru Açmak İçin ;

🍥250 gr un

🍥250 gr nişasta


Yapılışı :Bir kase içersinde yumurta, sıvı yağ, yoğurt, süt, sirke, tuz vanilya güzelce  karıştıralım...

Un ve kabartma tozunu da  diğer malzemelere dahil edilerek, çok yumuşak kıvamda bir hamur olacak şekilde  yoğuralım... 

(Kulak memesinden daha yumuşak olacak.)

Hamuru yumurta büyüklüğünde bezelere ayıralım.

Her biri beze nişasta, un karışımıyla oklava yardımıyla incecik açalım ...

Fındık şeker karışımı açılan yufkanın üzerine iki avuç kadar serpelim.

Hamur tekrar oklavaya dolanır. Oklavanın iki ucundan elle büzelim... 

Oklava çıkarılıp kıvratma tepsiye yan yana dizelim...

Tüm bezler hazırlandıktan sonra üzerine kızdırılmış tereyağı, sıvı yağ karışımı sürelim 

150 derecelik fırında yaklaşık bir saat pişirelim... 

Afiyet Olsun ...

#kıvratma #hautescuisines #foodaddict #instabest #iyi_fikirr #eymininmutfagindan #emel_akan 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...