expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

5 Mayıs 2021 Çarşamba

Tuzlu Kurabiye

 Mutlu günler  diliyorum hepinize sevgili  Blogcanlarım ...

Tuzlu kurabiyeler hepimizin çok severek tükettiği atıştırmalıkların başında geliyor.

Üstelik uzun süre bayatlamayan o miss gibi dokusuyla bizlerin damaklarını şenlendirmeye yetiyor...

Diğer tarifleri bilemem ama benim tarifimle denemenizi tavsiye ederim çok seveceksiniz emin olun ki...





Tuzlu Kurabiye... 

Malzemeler

🍥125 gr @sutdamlasii tereyağı 

🍥1çay bardağı sıvıyağ

🍥2 yemek kaşığı sirke 

🍥1 paket kabartma tozu

🍥1 adet  yumurta akı (sarısı üzeri için ayrılacak )

🍥2 yemek kaşığı pudra şekeri

🍥1 tatlı kaşığı tuz

🍥Aldığı kadar un

Üzeri için

🍥Mavi haşhaş tohumu 

🍥Yumurta sarısı 

Yapılışı :Oda sıcaklığında ki  tereyağını ve tüm malzemelerimizi Stand mikserimizin karıştırma kabına  alıp  kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edene kadar çalıştıralım ya da elimizde yoğuralım yalnız unu lütfen kontrollü ilave edin çok katı bir kurabiye hamuru olmayacak ...

Merdane yardımıyla  bir santim kalınlığında açarak dilediğimiz kalıp yardımıyla şekillendirip üzerine yumurta sürüp mavi haşhaş tohumu ya da susam çörekotu serperek 

180 C önceden ısıtılmış fırında 20-25 dk kadar pişiriyoruz...

Ben atıştırmalık  olmasını arzu ettiğim için kapak yardımıyla şekil verdim. 

Afiyet Olsun...

 #kurabiye #susamlıtuzlukurabiye 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...