expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

3 Mayıs 2021 Pazartesi

Enginar Kalbi Pilavı...


 İçinde A, B1, B2, B3 ve C vitamini bulunan enginar mevsimindeyiz malumunuz aklıma geldi ve enginarlı pilav yapmak istedim lakin enginar bulamadım, tabii ki aklıma koyduğu her şeyi yapan ben yılmadım, raftaki konserve enginar kalplerini görünce hooop sepete...


Hemen ardından dereotu ve taze soğan almak üzere ilerledim ki malum pandemi süreci, hafta sonu kısıtlaması ardından markete henüz sebze vs. ürünler gelmemiş ben erken saatte gittiğimden dolayı, tabii ki yine yılmadım eşimi aradım şehir dışında olmasına rağmen sağolsun hemen apartman görevlimizi aramış taze soğan ve dereotu almasını rica etmiş

Tamam, iyi güzel de o da kaloriferleri kapatmak üzere geldiği saatte getirdi. Neyse efendim yine de yılmadım sonuçta geçte olsa geldi diye şükrederek pişirmek de bu güne kısmet oldu.

Ahhh ahhh neden Bursa'dayız ki biz gözünü sevdiğim İstanbul diyerek mutfaktaki yerimi aldım.

Enginar Kalbi Pilavı...

Malzemeler 

🍥1 adet enginar kalbi konservesi

🍥6 dal taze soğan

🍥1tutam dereotu

🍥1 su bardağı baldo pirinç

🍥1 tatlı kaşığı şeker

🍥1 limon suyu

🍥1 tatlı kaşığı tuz

🍥3 yemek kaşığı zeytinyağı

🍥2 küp tereyağı (1 yemek kaşığı)



Yapılışı : Zeytinyağı ve tereyağımızı tenceremizin içersine alıp ince doğradığım taze soğanı ilave edip biraz soteleyip hemen  ardından bol su ile yıkayıp limonlu suda bekletmeye aldığım ve ikiye böldüğü konserve enginar kalbini  tencereme yerleştirip 1 su bardağı su ilave ettim...

1/2 limon suyu, şeker ve tuz ilave edip biraz yumuşamalarını sağladım.

Pirinç ilave edip tekrar 1,5 su bardağı su ilavesi yaparak suyunu çekip pirinçler pişene kadar kapağını kapatıp kısık ateşte pişirirerek son olarak ince kıydığım dereotunu da ilave edip ocağın altını kapatıp dinlenmeye bıraktım.

Üzerine havlu peçete kapatıp dinlendirdikten sonra servis ettim....

Siz dilerseniz taze soğanla beraber 1 adet  kuru soğan ve 1 diş sarımsak da ilave edebilirsiniz...

Ayrıca tereyağı kullanmadan bolll zeytinyağı ile de yapabilirsiniz pilavlardaki o tereyağı kokusunu ve verdiği lezzeti seviyorum ben o yüzden kullanıyorum.


Bu kez bu şekilde yaptım her iki haliyle de efsane...

Denemeyen kalmasın...

#enginarlıpilav #enginarkalplipilav #iyi_fikirr #nefisyemektarifleri #sahanelezzetler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...