expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

24 Mayıs 2016 Salı

Revani Tatlısı

Revani Tatlısı hemen hemen herkesin sevdiği ve sık sık yapıp afiyetle tükettiği en güzel şerbetli tatlılardandır. Hem pratikliği hem de eşşiz lezzetiyle damakları bir hoş ederken tatlı krizinin en güzel çözümlerindendir.




 Ne hikmetse bu tarifimi sizlerle paylaşmamış olduğumu farkettim.Halbuki ne kadar çok sıklıkta yaparız o kadar kanıksamışız ki sürekli yapıp afiyetle yemeyi blogda olup olmadığının dahi farkında değilim gerçi son zamanlarda neyin farkındayım ki zaten .

  Bazen her şeyi unutmak istiyorum ama nafile meğer benim hayatım ne kadar da annemden oluşuyormuş ve hayatımın ben merkeziymiş canprem .Belki de artık her ne yaparsam yapayım ve her nerede olursam olayım hep eksik oluşum ve burnumun direğinin sızlaması ,kalbimdeki ağır acı bundan olsa gerek bazılarının alaycı bir tabirle hayat devam ediyor zamanla alışacaksın demelerine inat ben annemsizliğe , zamanla alışmayacağım çünkü onsuzluğa alışmak çok ama çok zor .

Bunu ancak ve ancak annesini benim kadar çok ama çoook sevenler bilir , anlar  ve saygı duyar diğerlerinden de aynı saygı ve anşayışı beklemek de gereksiz zaten tıpkı hayatımda olmalarının gereksizliği gibi….

Neyse efendim biz gelelim bu pratik leziz tatlının tarifine ,



        Malzemeler

  • 3 adet yumurta
  • 5 kahve fincanı şeker
  • 1 kahve fincanı sıvıyağ
  • 3 yemek kaşığı yoğurt
  • 1/2 su bardağı irmik
  • 2 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
          Şerbeti İçin

  •  4 su bardağı su
  •  3 su bardağı şeker
  •  Birkaç damla limon suyu
          Üzeri için
  • Antep fıstığı yada hindistan cevizi 
  • Kurutulmuş gonca gül

  Yapılışı : Şerbet malzememiz için gerekli olan şeker ve suyu tencereye alıp kaynatıyoruz .
Bırkaç damla limon ilave edip kıvam alınca ocağı kapatalım , şerbeti soğumaya bırakalım. 
Revanimiz için yumurta ve şekeri mikser yardımıyla kar kıvamına gelene kadar çırpalım . Kalan malzemelerimizi de ilave ederek karıştıralım .
Yağladığımız dikdörtgen borcam yada muffin kalıplarına dökerek 150 C de üzeri ve altı kızarana kadar pişirelim. 
Fırından aldığımız sıcak kekin üzerine soğuk şerbetimizi dökerek dinlendirelim.




Mutluluk ,sağlık ve afiyet dolu günler dilerim hepinize…

4 yorum:

  1. Nefis görünüyor elinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Canım, Allah büyük sabır versin, güç metanet versin.
    Revani benim de çok sevdiğim bir tatlı eskiden çok yapardım ama bir süredir kek yapma yeteneğimi tamamen kaybettim. Kabarmaz ortası çöker. Ne yapıcam böyle bilmiyorum.

    YanıtlaSil
  3. oyyy oyyy iştahım kabardı sabah sabah :) Elinize sağlık müthiş görünüyor ve eminim lezzeti de öyledir.

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...