expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

15 Ocak 2015 Perşembe

ÇİR

  Sevgili Chefimiz Yunus Emre AKKOR'un İçimizden Gelen Tv programında görüp hemen denediğim Bingöl yöresine ait adını ilk defa duyduğum bu nefis ve pratik mi pratik tatlı tarifini paylaşmak istiyorum bugün sizlerle…

  Bu arada fotoğrafda gördüğünüz bu güzel isleme örtü Rahmetli Anneanneciğimin çeyizinden kendi elleriyle işelediği kullanmaya dahi kıyamadığım bir örtü kumaşın dokusu  ve el işçiliğine bakarken dahi neredeyse bir asır öncesine gidiyor insan zaten üzerinde yazan yazılar dahi size tarihten izleri hatırlatıyor…







         Malzemeler
  • 1 kâse kuru çekirdeksiz ekşi erik
  • 1 çay bardağı şeker ( 1/2 çay bardağı esmer şeker kullandım )
  • 1 çay bardağı ceviz içi
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • Kaymak
  • Kemal Kükrer Erik Ekşili Sos


  
   Yapılışı : Erikleri biraz su ile halayalım ve süzelim… Tavamızda tereyağımızı eritelim ve erikleri ekleyelim… Esmer şeker ve bir tutam tarçın ilave edelim .Şeker eriyice ocaktan alalım ceviz serpelim üzerine kaymak ve Kemal Kükrer erik ekşili sos ilave ederek ya da pekmez ilavesiyle servis edelim… 


   Not : Efendim Çir tatlısının orjinali beyaz şeker ile yapılıyor ama ben sevgili anneciğimin şeker hastalığı nedeniyle bazı tariflerde ufak değişiklikler yapıyorum bu tatlıyı prensesime özel yaptığımdan dolayı şekeri esmer şeker kullandım miktarını azaltarak ve üzerine de erik ekşili sos ve kaymak ile farklı bir lezzet kattım…Bence denemeye değer beğeneceğinize eminim biz çok sevdik benden söylemesi…

Afiyetler Olsun…

20 yorum:

  1. Takip ediliyorsun tatlım, Asiye artık bloğunu gözetliyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bitanesin sen marifetli hanım…
      Teşekkür ederim tatlım…
      Sevgiler…

      Sil
  2. Emelciğim ellerine sağlık. Örtüde maşallah okadar güzelki. ozamanlar dahi eflatun ne kadar rövaşta bir renkmiş.. erikli tatlı harika. ben sanırım pekmezle tercih edeceğim. sevgiler. g+ plus

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Nursevin ablacığım…
      Evet sorma vitrin çekmecesinde görünce dikkatimi çekti ve hemen kullanmak istedim …
      Bu tatlıyı gerçekten çok sevdim ve annecğime sık sı yapacağım …
      Annemin şeker rahatsızlığı nedeniyle ben pekmez tercih etmedim ama nefis olacağına eminim…
      Benden de kocaman sevgiler…

      Sil
  3. Örtüye bayıldım süper bir şey,Anacğınız nurda yatsın.Ben doğulu olmama rağmen bu tatlıyı hiç duymadım eminim çok güzeldir.Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar hoşgeldiniz bloguma…
      Anneanneciğim evet nur içinde yatsın inşallah ALLAH razı olsun…
      Ben de duymamıştım yukarda da bahsettiğim gibi Chefimiz yapar yapmaz bende denemek istediğim annemin şeker rahatsızlığı nedeniyle ona hep farklı lezzetli tatlılar arayışındayım bu tatlı da yapılışı ve tadı gereği beni mutlu eden bir lezzet olsu…
      Sevgiler…

      Sil
  4. Canım Merhaba...
    Yunus Emre Şefim yaparken tvden izlemiştim.. Bende yapsam mı diye aklımdan geçirdim... sen benden önce davranmışsın ne güzel:)) bakalım bana ne zaman kısmet olacak... ellerine sağlık emelcim... sevgiler:))
    Filiz Hanımın önderliğinde güzel bir etkinlik oldu... gerçi fırsat buldukça ziyarete geliyordum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar tatlım,
      Bence en kısa zamanda dene çok pratik ve hemen tüketilen bir tatlı .
      Ayrıca fazla şeker içermemesi açısından da sağlıklı…
      Evet canım güzel bir etkinlik sevgiler…

      Sil
  5. ben de izlemiştim bu tarifi
    ellerine sağlık
    afiyet olsunnnnnn

    YanıtlaSil
  6. Canımcım etkınlıgımde benı yalnız bırakmadıgın için cok teşekkürler sevgiler www.filizza.blogspot.com ve cok yakında www.filizza.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek canısı rica ederim ben de sana teşekkür ederim bu güzel etkinlik için…
      Evet en kısa zamanda Filizza .com yeni yüzüyle bizlere merhaba diyecek şimdiden hayırlısı olsun…
      Sevgilerimle öpüyorum seni kocaman…

      Sil
  7. Sitene gelince kendime çok kızdım. E ben seni izlemeye almamışım friend connect'ten. :) Aldım vallahi. Sevgiler bacım. Öpüyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun tatlım ne farkeder ki… :)
      Teşekkür ederim canısı..
      Bende öpüyorum en kocamanından sımsıkı sarılarak hemde… :)

      Sil
  8. Güzel tarifmiş, kuru kayısı ile de yapılabilir herhalde.Etkinlik dolayısıyla takibe aldım ama zaten takipteydim :) Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tarif güzel ve çok kolay …
      Bence yapılabilir hatta yaparken benimde aklımdan kuru kayısı ve incirle de yapılabileceği geçti ama şekeri bir yemek kaşığı kullanmak gerekir o zaman …
      Sevgiler Nergis Mevsimi…

      Sil
  9. Tarifte , örtüde çok güzel. Mürdüm eriği dimi o ? Sevgiler... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Çileklim…
      Evet tatlım Mürdüm eriği…
      Sevgiler canım benim…

      Sil
  10. Hımmm, ilginç bir tarif.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Bahçe perim ilginç ve pratik denemenizi tavsiye ederim…
      Sevgiler…

      Sil

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...