expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

21 Haziran 2014 Cumartesi

PROFİTEROL...


    Profiterol sevmeyen var mı ? adı altında ülke genelinde bir anket yapılsa  yok diyen parmakla gösterilecek kadar az insan çıkar diyebilirim … Ben ve benim etrafimdaki herkez bayılır bu tatlıya … Ki bennnn profiterolün tartışmasız adresi meşhur İnci Pastanenesinin en eski müdavimlerinden biri olarak yediğim porsiyonların yanısıra kilolarca aldığımı  eve götürdüğümü bilirim ...

    Eskiden çok zahmetli gelirdi bana tabi benim gibi yoğun tempoda çalışan biri için öyleydi ama gel zaman git zaman nihayetinde ben de bir ev hanımıyım…Bu güzel lezzeti de en iyi şekilde VE  sıkça yapmalıyım elbette yoksa bana yakışmaz … Gerçi eşimle Beyoğluna her gidişimizde Meşhurrrrr İnci Pastanesine uğramayı da ihmal etmeyiz hani ama aramızda kalsın profiterolün sosundaki o eski tadı alamıyorum damağımda ki sahibine bu konuyu ilettiğimde nerden anladınız eski ustamız değişti dedi damağıma o derece güveniyorum yani uzun lafın kısası…
Gelelim tarifimize...






            Malzemeler

        Şu Hamuru İçin
  • 1 su bardağı un
  • 1 su bardağı su
  • 3 adet yumurta
  • 50 gr tereyağ
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 1 fiske tuz
         Kreması İçin
  • 2 su bardağı süt
  • 1 çay bardağı şeker
  • 1 yumurta sarısı
  • 1 çay bardağı un
  • 1 paket krem şanti
          Sosu İçin
  • 100 gr bitter çikolata
  • 100 gr krema  

 Yapılışı : Öncelikle şu hamurumuzu hazırlayarak başlayalım profiterolümğüzün yapımına…Bunun için bize gerekli olan tereyağ , şeker, su ve tuzu tenceremize alarak karıştırıp orta dereceli ateşte kaynamaya bırakıyoruz kaynadığı zaman unun tamamını ilave ediyoruz ve çırpıcı yardımıyla hızlıca karıştırıyoruz ve 5-6 dakika kadar pişiriyoruz ardından soğumaya bırakıyoruz… Soğumuş olan hamurumuza yumurtalarımızı teker teker kırıp ilave ediyoruz ve bu esnada sürekli karıştırarak hamura yediriyoruz …


   Hamurumuzu sıkma torbasına yada elinizdeki sıkma aparatına alarak yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsimize aralıklarla istediğimiz boyutlarda sıkıyoruz… Bu arada tepsimize kalan hamurumuzdan parmağımızın ucuyla sürerek yağlı kağıdı yerleştirirsek hamurumuzu sıkarken kaymasını engellemiş oluruz…

     Hazırlamış olduğumuz şu hamurumuzu önceden ısıtılmış 180 C fırınımızda kızarıncaya kadar pişiriyoruz …Bu esnada lütfen fırının kapağını açmayın ki hamurumuz sönme yapmasın…Pembeleşen şu hamurumuzu fırınımızın içersinde soğumaya bırakıyoruz …
    Kremamız için gerekli olan yumurta sarısı ve şekerimiz tenceremize alıp çırpıcı yardımıyla  karıştıralım ve krem şanti hariç tüm malzemeleri ilave ederek pişirelim bu esnada çırpıcımız yardımıyla karıştırmayı da ihmal etmeyelim ki kremamızda topaklanmalar oluşmasın…Pişirmiş olduğumuz kremamızı mikser yardımıyla katı bir kıvama gelene kadar karıştıralım ve ılınmasını sağlıyalım ardından 1 paket krem şantimizi de ilave edelim 5 dakika kadar çırptıktan sonra sıkma torbamıza yerleştirelim ve  soğumuş olan şu hamurumuzun ortasını sıkma aparatıyla delerek içersine kremamızdan dolduralım  ve dinlenmeye bırakalım…






    Sosumuz için kremamızı kaynama noktasına gelene kadar ocakta tutalım ve parçalara ayırdığımız çikolatalarımız ilave edelim ve iyice eriyip kıvam alana kadar karıştıralım ve soğumaya bırakalım yani ganaj hazırlıyalım ve ardından tabağa aldığımız profiterolümüze sosumuzu ilave edelim …Dilerseniz üzerine benim yaptığım gibi Antep fıstığı ilave ederek yada sade bir şekilde servis edelim…

Afiyetler olsun...

11 yorum:

  1. harika bir tatlı , eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Mehtap Hanım…
      Sevgiler...

      Sil
  2. ahhh sevilmezmı elıne sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Selmacım değilmi ama sevmeyen yoktur hani…
      Sevgiler tatlım...

      Sil
  3. Ellerine sağlık tatlım, harika görünüyorlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım sağol…
      Sevgilerimle Nazom...

      Sil
  4. harika görünüyor. Ben daha yapmadım biliyormusun:)Bloğda öyle çok eksik varki :( Ellerine sağlık.
    Bu güzel profiterollerden yapsam oğlum da yiğenlerde çok sevinir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ablacım…
      Yok canım yapmışsındır ama yayınlamamışsındır…
      Senin blogunda eksik varsa ya biz napalım… :)
      Sevgilerimle öpüyorum seni Nursevin ablacığım...

      Sil
  5. Ellerine sağlık canım arkadaşım. Nasıl lezzetli görünüyor anlatamam. Ben de uzun zamandır yapmadım. En kısa zamanda yapılmalı...:)) Afiyet bal olsun canım. Kocaman sevgilerimi gönderiyorum İzmir' den....:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim çooook teşekkür ederim sağolasın…
      Ahhh ahhh yapmak değilde yedikten sonra bittiği an var ya , ah o anı hatırlamak bile mutsuzluk veriyor bana…
      Sevgilerimle canım benim İstanbul 'dan da İzmir'e kucak dolusu sevgi ve selamlar...

      Sil
  6. Emel hanım,her zamanki gibi başarılı bir sunum.Eminim lezzeti de öyledir.Ellerinize sağlık.:)

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...