expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

15 Nisan 2021 Perşembe

Guacamole Sos ve Füme et eşliğinde Zeytinyağlı Portakallı Kereviz..

Bugün sizlere çok lezzetli ve farklı bir tarif ile merhaba demek istedim.

Zeytinyağlılar baştacımız hal böyle olunca da farklı lezzetler üretmek bizlere düşüyor.

 Guacamole Sos ve Füme et  eşliğinde zeytinyağlı kereviz..



Daha evvel deneyen olduğunu zannetmiyorum çünkü  tamamen benim kendi denemelerim sonucu lezzeti yakaladığım nefis bir tarif benden söylemesi...

İnstagram ve  Story'den sizlerle uzun zaman önce paylaşmıştım ama sayfaya eklemeyi atlamışım fatkedince hemen paylaşmak istedim henüz kereviz mevcutken deneyebilirsiniz  sizde ayva ya da elma kullanmanız şart değil ama artı değer katan lezzet olduğunu da belirtmeden geçmek istemedim .. 

 Malzemeler

🍥2 adet kereviz

🍥1 adet  portakal

🍥1 adet ayva

🍥1 adet yeşil elma 

🍥1 adet limon 

🍥2 adet havuç

🍥1 baş soğan

 🍥1 tatlı kaşığı şeker 

🍥Zeytinyağ, tuz ve limon

 Yapılışı: Öncelikle kerevizlerimizi soyup limonlu suda bekletelim

2 ortadan  ikiye bölerek soyacak yardımıyla havuz şeklinde oyalım …

Havuç, patates, ayva ve yeşil elmayı ve kerevizin ortalarından çıkan kereviz parçalarını da minik  küpler halinde hazırlayalım …

  Soğanımızı  yemeklik olacak şekilde minik küpler halinde  doğrayalım  ve zeytinyağında pembeleşinceye kadar kavuralım.

Küp şeklinde  dopradığımız kereviz, patates, havuç, ayva ve elmalarımızı da pişme sürecine göre  ilave edip yani havuç, ayva gibi sert olanları önce ekleyip  zeytinyağında  güzelce soteleyelim ve tıpkı enginar yapar gibi ikiye böldüğümüz kerevizlerimizi de üzerlerine yerleştirip  1 adet portakalımızın suyunu  ve 1/2 limon suyunu üzerlerine  ilave edelim ...

Ben havuçların birkaç tanesini papatya şeklindeki kalıp yardımıyla hazırladım üzerinde kullanmak üzere...

1 tatlı kaşığı şeker ve tuzunu da  ekleyelim ve  20-25 dk kadar kısık ateşte pişirelim... Soğuduktan sonra servis ederken  içindeki malzemeleri kerevilerin ortasına  yerleştirelim ve servis için 

hazırladığımız Guacamole sosundan üzerlerine dilediğiniz miktarda koyup Füme eti rulo halinde sarıp   servise hazır hale getirelim.

 Ilık  ya da soğuk servis edebilirsiniz.

Ben sizlere Sayfamda daha evvel de paylaştığım Guacamole sosun tarifini de paylaşayım tekrar 

Guacamole Sos 

🍥1 adet olgunlaşmış avokado

🍥1/2 kırmızı soğan

 1 diş dövülmüş sarımsak

🍥1 adet sivri biber ya da Jalapeno biber 

🍥1 tutam kişniş ya da maydanoz

🍥1/2 lime yada limon suyu

🍥1 çay kaşığı tuz 

🍥Karabiber 

İsteğe göre 1 adet  domates de kullanılabilir ben kış aylarında  tercih etmiyorum.

Yapılışı :Olgunlaşmış avokadomuzu ikiye bölüp ortasındaki çekirdeği bıçağı hafif çevirerek çıkartılır. Avokadonun etli kısmı bir tatlı kaşığı ile kabuğundan ayıralım ve bir kaseye alalım.

Bir çatal yardımıyla  püre haline getirmeden iyice ezelim.

 Lime ya da limon  suyu, tat ve rengini koruması için eklenir... 

İnce  kıymış olduğumuz kırmızı soğan, minik küpler halinde doğranmış biber, ezilmiş sarımsak, ince kıyılmış kişniş ya da maydanoz ilave ederek püre haline getirilmeden ezilmiş avokado,tuz, karabiber ve limon suyu ile karıştırılır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...