expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

4 Mart 2014 Salı

Elmalı Tart...





   





























Malzemeler

         Tart İçin
  • 250 gr tereyağ ya da margarin
  • 4 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 1 adet yumurta 
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un ( yaklaşık 2,5 ila 3 su bardağı  )
        İç Malzemesi
  • 4 adet elma
  • 4 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 1 su bardağı ceviz içi

  Yapılışı: Tart hamurumuz için gerekli malzemeleri unumuz hariç karıştırma kabımızın içersinde güzelce yoğuralım ve unu azar azar ilave edelim…Ele yapışmayacak kıvamda bir hamur elde edene kadar un ilave ederek  yoğurduktan sonra hamurumuzdan bir miktar ayıralım elma büyüklüğü kadar diyelim…Ayırmış olduğumuz patçayı strech filme sarıp buzdolabında 30 dakika kadar bekletelim…Bu esnada iç harcımızı hazırlayalım…

  Elmalarımızı güzelce yıkayıp kabuklarını soyduktan sonra rendeleyelim ve tenceremize alalım ardından şekerimiz ilave edelim ve kısık ateşte  pişrimeye başlıyalım …Tarçın ve cevizimizi de ekledikten sonra ocağımızın altını kapatalım ve soğumaya bırakalım…


   Tart kalıplarımızı güzelce yağladıktan sonra üzerine un döküp her tarafına yayıp unun fazlalığını alalım tartımızın yapışmasını önlemek için…Ben küçük kalıp kullanmak istedim ama tart kalıbımızada aynı işlemi uygularsak tıpkı kek kalıbımıza yaptığımız gibi garantiye almış oluruz dilerseniz un yerine yağladıktan sonra şeker de dökebilirsiniz her iki yöntem de gayet iyi sonuç veriyor…

  Emel biz bunları zaten biliyoruz diyenleri duyar gibi oluyorum ama hiç bilmeyen sevgili blogcanlarımız için ufak bir hatırlatma yapmak istedim…

 Tart hamurumuzu kalıplara yerleştirdikten sonra hamurumuza  çatalla delikler açalım ki kabarmasını engelleyelim..Üzerine iç malzememizden istediğiniz miktarda  elmalı harcımızdan koyarak  buzdolabına ayırmış olduğumuz parçadan rendeleyerek 180 C de fırınımızda pişirelim…Arzu ederseniz üzerine pudra şekeri dökerek servis edebilirsiniz…


Afiyetler Olsun...



20 yorum:

  1. ellerine , gönlüne sağlık.. Çiçek gibi sunum ne kadar güzellll. bayılırım ayrıcaaa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Nursevin Ablacığım…
      Çok sağolasın sevgilerimle bende çok severim baktım ki bloga eklememişim paylaşmak istedim…
      Sevgilerimle...

      Sil
  2. Canım ellerıne saglık..sevgılerımı bırakıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Pınarcım…
      Çok sağol benden de sevgiler...

      Sil
  3. Ellerine sağlık Emel abla çok güzel görünüyor ;) :* Bahar mevsimi geldi artık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Çileklim çok sağol…
      Hoşgeldin bloguma evet haklısın bahara yaklaştık nihayet gerçi kışı da pek göremedik ama olsun…
      Sevgilerimle canım...

      Sil
  4. Canımmm canımmmm elelrine sağlık bunlar birer çicek gibi ne kadar zarif olmuşlar bayıldım ayy Emelimm gözlemeleri öyle çok yemişim ki kıpraşamıyorum soda da fayda etmedi :))Canımm biraz gidim merdiven inip çıkayım odada turlayım ben çok öptümmmm<3<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bitanemmmm hoşgeldinnnn…
      Çok teşekkür ederim sağolasın…
      Afiyetler olsun katmer gibi olmuşlardı vallahi ellerine sağlık seninde afiyetler olsun canım…
      Tamam hadi dikkat et bak kendine öpüyorum seni…
      Svegilerimle canım….

      Sil
  5. Ellerinize saglik nefis görünüyor. Banada beklerim
    http://www.sinfeyyemek.blogspot.de

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Swetty Mutfak…
      Elbette gelirim ...

      Sil
  6. Canım sabah sabah pembişleri görünce içim açıldı vallahi :))))
    Ellerine sağlık, çok güzel olmuşlar. Afiyetler olsun sizlere :)))))
    Çok öpüyorum canım, sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Boncuk gözlüm…
      Ne mutlu bana çok sağol…
      Bende öpüyorum seni kocamannnn…
      Sevgilerimle tatlım...

      Sil
  7. Merhabalar,
    Bu nasıl bir güzelliktir böyleee...:)) Bayıldım ellerine sağlık canımcım. Nefis görünüyorlar. Size afiyet bal olsun...Sevgilerimi bıraktımmmm...:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Seldacım…
      Çok sağol tatlım bir de böyle deneyelim dedim fena da olmadı hani…
      Benden de kocaman sevgiler canım…
      Öpüyorum...

      Sil
  8. Emel'cim ellerine sağlık canım elma denince akan sular durur yalnız kalıplara bittim harika bir sunum olmuş öpüyorum....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım sağol…
      Beğendiğine sevindim canım sevgiler...

      Sil
  9. canım ellerine sağlık.. Ben de bayıldım bu tarife.. Pembişlere de bayıldım.. sana da bayıldım.. Marifetli şekerim benim...:)

    YanıtlaSil
  10. Teşekkür ederim canım …
    Çooook çoook mersi…
    Sarı şekerim benim…
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. süpersin şeker,iyileşince inşallah yapacağım ama o pembişleri nerden bulacağım ben

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sende süpersin ablacım…
      O pembişleri Eminönünden almıştım …
      Ben sana alıp gönderirim sen merak etme…
      Sevgilerimle...

      Sil

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...