expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

2 Aralık 2013 Pazartesi

Muzlu Rulo Pasta...






       Malzemeler

         Keki İçin 

  • 4 adet yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağından 1 parmak eksik un
  • 1 dolu yemek kaşığı nişasta
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1 paket kakao
  • 1 paket vanilya 
  • 1/2 paket kabartma tozu
  • 1 fiske tuz
  • 1/2 çay kaşığı limon suyu
  • 1/ 2 çay bardağı sıcak su
       Ara Kreması İçin
  • 250 ml süt (1 su bardağı + 1/4 su bardağı )
  • 1 adet yumurta
  • 1/2 su bardağı şeker
  • 1/2 su bardağı un
  • 50 gr tereyağ
  • 2-3 damla Dr. Oetker Badem Aroması


  Yapılışı: Öncelikle kekimiz için yumurtalarımızın sarılarını ve aklarını birbirinden ayıralım yumurtalarımızın akını karıştırma kabımıza bir fiske tuz atarak kar beyaz haline gelene kadar güzelce çırpalım ve ardından sarılarını da şekerimizi ilave ederk güzelce çırpalım…Bir başka kabın içersinde elemiş olduğumuz  un , nişasta ,vanilyayı güzelce harmanlıyalım bu aşamada kakaoyuda ilave ederim genelde ama bugün yapacağımız kekin içinden 1 bardak renklendirmek için ayıracağımızdan dolayı kakaoyu daha sonra ilave edeceğiz…

   Çırparak kar haline getirdiğimiz yumurta aklarına ,şekerle birlikte çırptığımız yumurta sarısını ilave edelim ve spatul yardımıyla alttan yukarı doğru katlayarak yumurta aklarımızı söndürmemeye dikkat ederek güzelce karıştıralım ve katı malzemelerimizi ekleyelim bu esnada yağ,sıcak suyumuz ve limon suyumuzu da ilave edelim karıştıralım…

   Karıştırdığımız kek malzememizden 1 çay bardağı ayıralım renklendirmek üzere ve aşağıda bahsettiğim işlemi yapalım…Ardından da kakaomuzu da ilave edip güzelce karıştıralım…

  Bu arada ara kreması için muhallebimizi hazırlayalım ve soğumaya bırakalım...

   Uzun zaman önce eşim You Tube 'da video izlerken yabancı bir blogger'ın videosuna rastlamış ve bana ilgini çeker belki bir bak dedi şirin bir hanım tarafından rulo pasta tabanı yapımına rastladım kendisinin hazır kalpli şemaları vardı yağlı kağıdın altına şemayı yerleştirip kek  hamurunun bir kısmından ayırıp bir kaç damla gıda boyası damlatıp şırınga yardımıyla kalplerin içersini doldurup fırında bir kaç dakika beklettikten sonra kalan kek hamurunuda yağlı kağıdın üzerine döküp fırına verdi…

   Bende mantar bir şişe kapağıyla yağlı kağıdımın üzerine kurşun kalem yardımıyla belli aralıklarla yuvarlaklar çizdim ve yağlı kağıdın üzerine renklendirdiğim kek hamurumdan bir çay bardağı ayırdım ve içersine 2 damla gıda boyası damlatarak karıştırdım ve sıkma torbasına alıp hazırlamış olduğum yuvarlakların içersini pembe renkle doldurdum ve ısıtılmış fırında 2 dakika kadar tutup hazırladığım kek hamurumu üzerine döküp spatul yardımıyla düzelttikten sonra tekrar fırına verip 180 C ısıtılmış fırında 15 dakikada kekimi pişirdim…

 Fırından çıkardığım keki nemli bir bez yardımıyla rulo haline getirdim ve nemli bez örterek biraz soğuduktan sonra hazırladığımız ve soğuttuğumuz  muhallebimizi üzerine güzelce sürelim ve arasına 2 adet muzu yerleştirelim isterseniz fındık, fıstık ve damla çikolata ilave edebilirsiniz yada farklı meyveler kullanabilirsiniz ben muhallebimde farklı bir lezzet vermesi açısından badem aroması kullandığım için herhangi bir şey kullanmamayı tecih ettim ve sadece muz kullandım... Rulo şeklinde sarıp buzdolabında beklettikten sonra servis edelim…




Afiyetler Olsun…


  

26 yorum:

  1. Emalcim çok şirin bir pasta olmuş,bayıldım pembe beneklere..Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım çok sağol Nurşencim…
      Sevgilerimle…

      Sil
  2. bende buna benzer yapmıstım ıstedığın gıbı şekıllenır senınkıde cok guzel olmus puantıyelı kek ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım…
      Çok sağol sevgiler...

      Sil
  3. emelcim çok hoş olmuş eline sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handancım çok teşekkür ederim canım…
      Sevgşiler...

      Sil
  4. Emel ablacimmmmmm hic beceremem rulo pastayi darma duman olur buna hayran hayran baktim mutis guzel teknik bilgi icin cok tesekkur ederim.hep buzlukta bekletilir saniyodum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ttalım inanki çok basit deneyince görüp bana hak vericeksin…
      Rica ederim ne demekteşekkür ederim sevgiler canım...

      Sil
  5. Emelimmm canımın içi harika olmuş ellerine sağlık tatlım özendim bende mi yapsam acaba canısı çok öptümmmmm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım benim yap tabi çok basit ben yaptığıma göre sen haydi haydi yaparsın Vişnapımmmm…
      Bende öptüm seni kocamannnnn….
      Svegilerimle canısı...

      Sil
  6. Bu ne kadar güzel bir kekk,ne güzel bir sunum harika görünüyo.Renk uyumlarınada bayıldım ve puantiyeli oluşu zaten puantiyeye hayranım.Ellerinize sağlık Emel hanım sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Oyacım çok sağol….
      Bende çok severim puantiyeyi pembe zaten nerdeyse hepiniz öğrendi favori rengim olduğunu…
      Sevgilerimle canım …

      Sil
  7. Mükemmel görünüyor elinize sağlık Emel hanim. .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Çiğdemcim çok saol…
      Sevgiler...

      Sil
  8. Emelim koşa koşa bu tarifi okumaya geldim geçen gördüm yorum yazamadım ama hep aklımda muz krema pandispanya ahhh can bende ki bu iştahhh ellerine sağlık gerçekten nefis olmuş afiyet bal olsun...
    Not: düşleyeceğine yap deme çok tatlı yiyorum offf şekeri dengelemek için sürekli tarçınlı çay içiyorum ama nafileeeee....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin canım benim….
      Olsun canım olurmu hiç öyle düşünmedim hiç senin sağlığın daha önemli sen kararını bilirsin ne zaman yapıp yiyeceğinizde sadece aklının bir köşesinde yer etsin vakti gelince yaparsın Banucum…
      Çok tgeşekkür ederim canım sevgilerimle öpüyorum seni...

      Sil
  9. yengecim eline sağlık hem pembe hem puantiyeli tam benliiikk :))) gerçekten harika görünüyor eminim çok da lezzetlidir.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim güzel prensesim evet tam senlik benimde favori rengim bilirsin…
      Çok teşekkürler yaparım bir ara müsait olduğunda tadına bakarsın ve kararını sen verirsin canım benim….Öpüyorum seni sevgiler… :)

      Sil
  10. yengecim eline sağlık harika görünüyor.tam benlik pembe ve puantiyeli :) eminim tadı da görüntüsü gibi muhteşemdir.<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağol balım kocaman öptüm o güzel gamzeli yanaklarından fıstığım benim… <3

      Sil
  11. Merhaba Emel hanım rulo pastanız harika görünüyor.Sizi takibe aldım benim sayfama da beklerim.Sevgilerle.
    eminece tarifleri

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Emine hanım hoşgeldiniz bloguma…
      Çok teşekkür ederim sevgilerimle...

      Sil
  12. Dışındaki puantiyeler beni benden aldı
    süper
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Yasemin Hanım…
      Sevgiler...

      Sil
  13. Ellerine sağlık canımm, çok lezzetli görünüyor, hele puantiyeler çook tatlı olmuş..:)

    YanıtlaSil
  14. Evdeki muzları kullanabileceğim bir tarif mutlaka Emel in bloğunda vardır dedim yanılmamışım. Izninle denemek istiyorum. Çok güzel görünüyorlar. Ellerine sağlık. Sevgiler Birgül

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...