expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

19 Mart 2013 Salı

Beşamel Soslu Ispanak


















        Malzemeler

  • 1 kg ıspanak
  • 1 büyük soğan
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 3 yemek kaşığı un
  • 3 su bardağı süt
  • 50 gr tereyağ
  • 1 su bardağı kaşar peynir
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı salça (arzuya göre siz koymıyabilirsiniz)
  • karabiber
  • 1 diş sarımsak 
  • 1 adet kesme şeker
   Yapılışı : Ispanakları güzelce yıkayıp sirkeli suda bekletiyoruz...Suyunu süzüp tekrar yıkadıktan sonra doğruyoruz ...Tencereye 2 kaşık sıvıyağ koyup ve ince ince kıydığımız soğanımızı ekleyelim ve pembeleşinceye dek kavuralım ben genelde tüm yemeklerimde lezzet vermesi açısından 1 tane sarımsak mutlaka koyarım ve 1 adet kesme şeker atarım bu benim tarzım ama tercih sizin... 1 yemek kaşığı biber ve domates salçasıda ekleyip güzelce kavuruyorum ve tuz , karabiber de ilave edip suyunu çekince ocaktan alıyoruz...

 Başka bir tencereye 50 gr tereyağımızı ve unumuzu kavurup dilediğimiz kıvamı alana dek süt ilave ediyoruz ve sürekli karıştırıyoruz ki beşamel sosumuz topaklanmasın diye istediğimiz kıvamı alınca ocağımızı kapatıyoruz....

   Borcamımıza ıspanağımızı koyup üzerine beşamel sosumuzu döküyoruz  ve üzerine rendelenmiş kaşar peynirimizi ilave ediyoruz...

   180 C de ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz...

Afiyet Olsun Efendim...





26 yorum:

  1. Oy ooy oy cok canim cekti besemal soslu yemekleri xok seviyorum zaten ellerine sagoik canim cok istah acici yapmissin bende en kisa zamanda yapayim bari hep yogurtlu yiyoruz bu seferde degisik olsun ev halkima:-) :-) :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım sağolasın güzel yorumun için ...
      Bence de arada değişiklik yapmak lazım...
      Sevgilerimle...

      Sil
  2. Eline sağlık canım nefis görünüyor:)sevgilerimle

    YanıtlaSil
  3. elıne sağlik besamel yemeği guzellestırıyor zaten

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler...
      Evet katılıyorum beşamel her yemeğe ayrı bir lezzet katıyor...

      Sil
  4. Ellerine sağlık Emelcim...Nefis görünüyor. Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım sağolasın Seldacım...
      Sevgilerimle...

      Sil
  5. en sevdiğim yemekler arasındadır...
    beşamel sosa hiç dayanamam :)
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel şirinem beni unutmamış... :)
      Kim dayanabilirki beşamel sosa üzerindeki her lezzete yakışıyor...
      Teşekkür ederim tatlım sağol...
      Sevgilerimle...

      Sil
  6. karnıbahar yapıyordum ama ıspanak aklıma gelmemişti..çok lezzetli görünüyor, ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karnıbaharıda yapıyorum canım ben onuda paylaşıcam yakında ...
      Teşekkür ederim ...

      Sil
  7. Emelciğim,

    Beşamel sosu ben de çok yakıştırırım ıspanağa. Benim de buna çok benzeyen bir tarifim var ve çok seviyoruz.
    Ellerine sağlık.
    Çok sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Işıl Hanımcım...
      Bende bayılıyorum süt tereyağ ve unun girdiği hangi sebze yada et yemeği lezzetli olmazki işin içinde birde sevgi varsa tamamdır...
      Teşekkürler günülden sevgilerimle...

      Sil
  8. Ellerinize sağlık nefis olmuş.Beşamel sosu sebzelere çok yakıştırıyorum.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teeşekkürler güzel yorumunuz için...
      Sevgilerimle...

      Sil
  9. Nefiiissss.. Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  10. Görüntüsü harika,ellerinize sağlık,bloğunuzu takibe aldım.banada beklerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim...
      Gelmezmiyim hemen...
      Sevgilerimle...

      Sil
  11. Başemel soslu inanılmaz güzel görünüyor:)Blogunu takibe aldım cnm bana da beklerim.İstanbuldaki farklı mekan ve lezzetlerle ilgili paylaşım yapıyorum.Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Büşra Hanımcım...
      Bende hemen geliyorum o halde...
      Sevgilerimle ...

      Sil
  12. Çok severim. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım sağol...
      Sevgilerimle...

      Sil
  13. Ellerinize sağlık nefis görünüyor.Mutlu bir haftasonu geçirmeniz dileğiyle...Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım...
      Hepimiz için güzel bir haftasonu olur inşallah...
      Sevgilerimle...

      Sil

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...