expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

28 Ocak 2013 Pazartesi

Hünkar Beğendi



   Bu müthiş lezzet Osmanlı mutfağımızdan günümüze kadar gelmiş hem nefis hem de hünkarımız beğenmiş bize laf söylemek düşmez…Bu yemeğin hikayesini de kısaca paylaşıyım istedim sizlerle…

   19.Yüzyılın yarısında Fransa İmparatoru Napoleon'un eşi İmparatoriçe Eugenie yanında aşcısı ile birlikte Sultan Abdülazizi'in konuğu olarak Topkapı Sarayını ziyerete gelmişler…Fransız aşçı , kendi yemek kültürlerinden beşamel sosu aşçılarımıza öğretir …O gün sarayın aşcısı da patlıcanı közler ,kuzu etini kavurur Fransız aşçı beşamel sosu yapar…Köz patlıcanla beşamel sos karıştırılarak tabağa konulur ve üzerine de kuzu  kavurma koyularak yemek Hünkarımızın sofrasına gider…Beğenilecek mi ? diye merakla beklenirken Hünkar beğendi diye haber gelir…Böylece yemek adını almış olur…

  Başka bir rivayete göre de bu yemeğe bu ismin verilmesinin Eugenie tarafından rica edildiğini ifade ediyor…Bunlar benim edindiğim bilgiler sizlerle paylaşmak istedim efendim...







          Malzemeler
  • 500 gr dana eti
  • 3 adet büyük boy kemer patlıcanı
  • 2 adet domates
  • 4-5 adet sivri biber
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • Tuz , karabiber ,sıvıyağ

         Beğendisi için
  • 4 adet Közlenmiş patlıcan
  • 2 yemek kaşığı un
  • 2 su bardağı soğuk süt
  • 1 su bardağı rendelenmiş kaşar peynir
  • 1 -2 kaşık tereyağ
  • Tuz ve karabiber
       
      Yapılışı : Etlerimizi küp küp doğruyoruz...Tenceremize koyduğumuz yağda kavuruyoruz... Üzerine soğanlarmızı ilave edip kavurmaya devam ediyoruz...Daha sonra salça ve sıcak suyumuzu ilave edip etleri pişmeye bırakıyoruz...Pişmeye yakın doğramış olduğumuz biber ve domateslerimizi de ilave ediyoruz...Tuz ve karabiberimizi de ilave edip pişiriyoruz...

     Beğendinin Tarifi : Patlıcanlarımız közlüyoruz....Kabuklarını soyup küçük küçük doğruyoruz...
Tenceremize yağımızı koyup içersine un ilave edip kavuruyoruz...Patlıcanlarımız ilave edip karıştırıyoruz  biraz daha kavuruyoruz...Soğuk sütümüzü ilave ediyoruz ve karıştırıyoruz ve kaşar peynirimizi ilave ediyoruz kıvamını ayarlamak için süt ilave edebiliriz...Karabiber ve tuzunu da ekleyip ocağımızın altını kapatıyoruz...

    Servis tabağımıza alıp ortasını havuz şeklinde açıp etlerimizi yereleştirip servis ediyoruz …


Afiyet Olsun...






14 yorum:

  1. Emel Hanım ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler Rümeysa Hanm...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. elınıze sağlik hunkar bosuna beğenmemiş türk mutfağın en güzel yemeği

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim...Evet hünkarlar haklıymış katılıyorum size...
      Hoşgeldiniz bloguma...
      Sevgilerimle...

      Sil
  4. Merhaba ellerinize sağlık çok güzel görünüyor, bende sizin gibi yenilerdenim güzel paylaşımlar dileğiyle sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar çok teşekkürler...
      Evet ben çok yeniyim yıllardır istiyordum sonunda bende katıldım blog dünyasına umarım güzel dostluklar kurar...
      Ve güzel paylaşımlar sergilerim...
      Sevgi ve saygılarımla...

      Sil
  5. Ellerinize sağlık. Hünkar bu yemeği beğenmekle çok haklı nefis çünkü:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekürler sağolun...
      Bencede çok lezzetli bir yemek hünkarlar haklıymış...
      Sevgilerimle...

      Sil
  6. Yanıtlar
    1. Evet bencede evimizin hanım sultanı anneciğim ve sevgili eşim için hazırladım...
      Sevgilerimle...

      Sil
  7. bayılırım çok güzel görünüyor.sayfanız ne kadar güzel iç açıcı:) ben yeniyim sizi takipteyim sizde beni eklermisiniz:)

    YanıtlaSil
  8. Teşekkürler...
    Yorumunuzu okumadan önce ekledim bile...
    Hayırlı olsun blogunuz...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  9. Hunkar begendiye bayiliirim bir oturusta inan iki uc tabak yerim ye ye doymuyorum bu lezzete cunku:-) ellerine saglik hamarat hanimcim:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler şekercim...
      Kim sevmezki bu yemeği hünkar bile beğenmiş ismini vermiş daha ne olsun...
      Sevgilerimle...

      Sil

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...