expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

1 Mart 2021 Pazartesi

Portakalı Muhallebi

 Merhabalar Hepinize,

Keyifler nasıl diye sorsam eminim herkez rutin Pandemi sorunsalı diye cevap verecektir.

Mutfakta geçirdiğimiz vakitler bi hayli arttı stresimizi lezzetli tarifler hazırlamakla atmaya çalışıyoruz.

Bol bol kitap okuyup, izlemediğimiz filmleri izlemek, çiçek bakımı vs. derken evde geçirdiğimiz günlerimize biraz renk katmaya çalışıyoruz elimizden geldiğince. 

Yine enfes bir sütlü tatlı ile sizlerin huzurlarınızdayım bu kez...

Hem çok pratik hem de vitamin deposu bir tatlı diyebiliriz...


Malzemeler

🍥 1 litre süt

🍥2 yemek kaşığı un

🍥3 yemek kaşığı nişasta 

🍥1 çay bardağı bardağı toz şeker

(Siz Dilerseniz 1 su bardağı kullanabilirsiniz)

🍥1 yemek kaşığı tereyağı

🍥1 paket krema( 200 gr)

🍥1 paket vanilya

 Portakal Sos İçin

🍥3 su bardağı portakal suyu

Ben 5 adet portakal kullandım 3 su bardağı elde etmek için ayrıca 1/2 limon suyu kullandım hafif ekşi olmasını istediğimden dolayı.

Siz Limon suyu kullanmayabilirsiniz

🍥2,5 yemek kaşığı un

🍥1 yemek kaşığı nişasta

🍥1 çay bardağı toz şeker

Yapılışı :Un, nişasta, toz şeker ve sütü tenceremize alıp orta ateşte göz göz oluncaya kadar tel çırpıcı ile karıştırarak muhallebimiz göz göz oluncaya kadar pişirelim, tereyağımızı ilave edelim ve eriyene kadar karıştıralım...

Ocağımızın altını kapatıp vanilya ve kremamızı ekleyip güzelce karıştırıyoruz. Muhallebileri servis edeceğimiz kup yada bardakları muffin kalıbımın altına birer yaprak Selpak kağıdı buruşturarak bardakları yanlamasına güzelce yerleştirdim ve tam olarak benim bardağımın ölçüsüne göre her bir bardak için 15 kaşık muhallebiyi dikkatlice içerisinde aldım.

Biraz dışarıda ılındıktan sonra buzdolabında dinlendirmeye aldım.

 Portakallı sosun yapımı için öncelikle portakallarımızın suyunu sıkıp hazırlayalım.

Benim kullandığım portakallar bihayli suluydu (Siz de biliyorsunuz ki bazıları çok fazla sulu bazı portakalarda kuru olabilirler tam 3 su bardağı elde edene kadar portakal kullanabilirsiniz. Sizin kullandığınız portakal adedi büyüklüğüne bağlı olarak azalabilir ya da artabilir .) 

Sos tenceremizin içerisine sos için gereken tüm malzememizi sürekli karıştırarak göz göz olana kadar pişirelim ve ilk sıcaklığı çıktıktan sonra dolaptan almış olduğumuz muhallebinin üzerine eşit miktarda portakal sosu ilave edelim ve soğumaya bırakalım. 

Üzerine ben badem, beyaz pul çikolata ve gonca gül biraz da portakal kabuğu rendesi ile süsleyerek servise hazır hale getirdim... 

#portakallımuhallebi #sütlütatlılar #nefisyemektarifleri #iyi_fikirr #sahanelezzetler #hautescuisines #foodaddict

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...