expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

4 Aralık 2018 Salı

Antep fıstıklı ve Hurmalı Lokmacıklar...

Nefisss bir lezzet ile karşınızdayım bu kez değerli Blog okuyucuları...
Sevgili Zeynep'in tarifini denedim ve bu güzel lezzeti sizlerle de paylaşmak istedim.
Fıstıklı Hurmalı Lokmacıklar...




       Malzemeler

  • 1 su bardağı çiğ Antep fıstığı6-
  • 7 adet hurma (sıcak suda 15 dakika bekletip çekirdekleri çıkarılacak)
  • 1 yemek kaşığı bal( ben 2 yemek kaşığı kullandım )

        Üzeri için

  • 1 çay bardağı toz Antep fıstığı 

Yapılışı :Bir kase içersine  çiğ Antep fıstıklarını alıp üzerini geçecek kadar sıcak su ilave edelim ve 10 dakika kadar bekleyelim.
Bu sırada başka bir kase içersinde buzlu su hazırlayalım ve sıcak suda bekletip süzdüğümüz fıstıklarımızı buzlu suya atalım ve bir süre bekleyelim ki kabuklarını rahatlıkla soyabilelim.
Ön hazırlığını yapıp kabuklarını soymuş olduğumuz Antep fıstıklarımızı rondo yada Mutfak robotumuza alıp toz haline getirelim.
Bir kase içersine alıp daha sonra kullanmak üzere bir  kenarda bekleyelim.
Rondomuza bu kez çekirdeklerini çıkarmış olduğumuz hurmalarımızı alalım ve püre kıvamına gelene kadar çalıştıralım.
Toz halinde çekmiş olduğumuz toz  fıstıklarımız ve balı ilave ederek mutfak robotumuzu yada rondoyu tekrar çalıştırıp elimizle şekil verecek kıvama gelene kadar çalıştıralım.
Tadını kontrol ederek gerektiğinde bal ilave edebilirsiniz ben 2 kaşık kullandım biraz fazla tatlı sevdiğim için...
Kesme tahtasının üzerine 2 kat  streç film serelim ve biraz toz fıstık serperek fıstıklı harcımızı üzerine döküp rulo haline getirerek sıkıca saralım.
10 dakika kadar derin dondurucuda beklettikten sonra en az 3 - 4 saat kadar da buzdolabında bekleyelim.
Servis için streç filmi dikkatlice açarak dilimleyelim yada elimizde  top haline getirerek servise hazır hale getirelim.
Eğer benim gibi bol Antep fıstığı seviyorsanız yine toz Antep fıstığına bulayıp afiyetle tükeyebilirsiniz...
Kolay gelsin sizlere bu lezzetin müptelası olacaksınız buna eminim.
Bu güzel tarif için Sevgili @zeynepozcanglutensizyasam 'a çok teşekkür ediyor ve sevgilerimi gönderiyorum bu vesileyle. 💗
Afiyetler olsun sizlere.
Hoşçakalın....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...