expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

8 Ağustos 2018 Çarşamba

Tahinli Kurabiye


Merhabalar efendim...
Uzun bir ara ardından yeniden merhabalar hepinize benim sevgili blog anlarım. 
Tahin ve susam kurabiyeye inanılmaz derecede çok yakışan ikili...
Çay yarensiz olmaz elbet o halde hep birlikte mutfağa yol almalı ve bu enfes kurabiyeleri hazırlamalı...




      Malzemeler
  •  1 çay bardağı tahin 
  • 1 çay bardağı sıvı yağ 
  • 1 çay bardağı pudra şekeri
  • 1 paket kabartma tozu 
  • 1 paket vanilya
  •  2 - 2,5 su bardağı un ( Unu kontrollü ilave edin lütfen) 

      Üzeri için
  •  Kavrulmuş susam




Yapılışı : Cam bir kase içersine  2 su bardağı unu eleyelim, pudra şekeri, kabartma tozu ve vanilyamızı da ilave ederek elimizle harmanlayarak karışmasını sağlayalım.
Ardından tahin ve sıvıyağı ilave ederek ele yapışmayan kıvamda bir hamur elde edene kadar yoğuralım. .
Gerektiğinde un ilavesi yapabilirsiniz ama kontrollü olmakta fayda var.
Un kalitesi  ve tahinin yoğun yada akışkan olması ölçüde değişkenlik sağlayabilir.
Ben Ajda boy bardağı olarak anılan çay bardağı kullandım.
Kurabiye hamurumuzdan,  ceviz büyüklüğünde alarak elimizde  yuvarladıktan sonra  üzerini baskı kurabiye kalıp aparatı kullanarak şekillendirdim.
Ve çay kaşığını ucuyla önce tahin sonra da susama batırarak ortasını susamla süsledim. 
Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine aralıklı olarak dizdikten sonra 180 C de ısıtılmış fırında 25 dakika kadar pişirelim...
Üzerinin çok  fazla kızarması için beklemeyin  ve pişirirken sonra  servis için hemen tepsiden almayın soğumasını bekleyin lütfen.
Tahinli bir kurabiye olduğu için helva misali kırılgan bir yapıya ve lezzete sahip.
Denedikten sonra yorumlarınızı ve paylaşımlarınızı bekliyorum efendim.
Mutlu günler dilerim hepinize... 💗


1 yorum:

  1. Kuzum yine döktürmüşsün. Ellerine sağlık. Çok güzel açık açık yazmışsın. Ölçü önemli çünkü. Sevgiler. ☺️��❤️

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...