expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

17 Ekim 2016 Pazartesi

Nar Reçeli…

Merhabalar ,

Yeni bir haftaya daha merhaba dedik umarım herkesin keyfi hali yerindedir…
İş başa düşüp, yaş kemale erince varlıklarında kıymetini bildiğim canlarımın kaybı neticesinde tüm hazırlıklar benden sorulur oldu ama bir farkla sırtımı dayadığım canparelerimim yokluğunda onlara karşı duyduğum minnet ,gözyaşı ve  rahmetle ayıkladım o narin narları…
 Takip eden birçoğunuzun bildiği gibi rahmetli babacığımın elcağazlarıyla diktiği binamızın önündeki minik bahçenin mahsulü olunca narlar bir tanesini dahi ziyan etmemeye özen göstererek bihayli vakit aldı ama nihayetinde ayıkladım hem gözyaşımı akıtarak, hemde dualarla rahmet getirerek.
 O yüzdendir ki bu nar reçelinin benim gözümdeki ve gönlümdeki değeri çok büyük, size ne kadar ifade etsem dahi yetersiz gelecektir.


 Aslında bıraksalar ben henüz olmadan dalından dahi koparılmasına müsade vermezdim ki yine de toplamak içimden dahi gelmedi çünkü dalında güzeldiler ve komşularımız sağolsun toplayıp getirdiler Oysa ki  ben her baktığımda sonsuz şükran ve minnet duygusu ile kendi kendime konuşarak o minik bahçeyi sulayan anne ve babacığımı gönül gözümle görüp onları halen bu dünyadaymışcasına farz ederek mutlu oluyordum..
 Neyse efendim velhasılkelam narlar bir şekilde toplanarak mutfağıma kadar gelmişken onları değerlendirmenin en iyi yolunun reçel yapmak olacağına karar verdim.
 Çünkü bir çoğu henüz küçük ve rengi dahi pembe pembe idi.Ama sonuç mükemmel oldu ben ve deneyen herkes tadını çok beğendi…
 Rahmetli anneciğim genelde reçel yapaken akşamdan birebir ölçüyle şekere yatırıp sabah erkenden kaynatırdı o misss gibi reçel kokularına uyanırdık mutlulukla…


 Bu kadar uzun yazmışken bu güzel nimetin yararlarına da dokunmadan geçmek olmaz elbette ki ;
Birçok derde deva olan ,bereketin sembolü Narın insan sağlığına olan faydaları saymakla bitmeyecek kadar çok Latince '' Punica Granatum''olan nar içermiş olduğu bazı maddeler ve antioksidanlar gereği bağışıklık sistemini güçlendirerek bir çok hastalıktan korumaya yardımcı oluyor.
 Flavonoidler açısından çok zengin bir meyve olan narda, kalp krizine karşı koruyucu özelliği olan '' tanen '' bulunuyor.K vitamini, C vitamini ve Folik asit kaynağı. Damar tıkanıklığını geriletme özelliği bulunan nar ' ACE '  denilen enzimi engelleyerek tansiyon düşürücü etkisi mevcut. Narın ,çok güçlü antioksidan özelliği taşıdığı ,prostat kanseri başta olmak üzere birçok kanser türüne ,diş eti iltahaplarını gidermeye,osteoporoza, yaşlanmaya,diyabete karşı koruyucu olmasının yanısıra enerji veren ,yorgunluk giderici,kolesterol ve kan şekerini regüle ederek artışını engelleyen, böbrek iltihaplarını giderilmeinde de etkilidir.
Bağırsak parazitlerinin düşmanı olmasının yanısıra ishali önler tedavide destek verir.İdrar sökücü etkisiyle toksin atımını sağlar.Cilt enfeksiyonlarına olumlu katkısı olmakla beraber cilde pürüzsüz görünüm kazandırır.Kalbimizi  korur ve düzenli çalışmasına destek olur…
 Demek ki bu güzel meyveyi daha çok tüketmemiz gerekli hanımlar…
Bugün sizlerle paylaşmak istediğim reçel tarifimi ilk kez denedim.Sebebiyse bizim evde tüm kışık hazırlıklar ve reçel yapımı benim biricik rahmetli prensesimin o pamuk elleriyle hazırlanırdı.Ben değil ki nar reçeli yapmak yemek için dahi rahmetli meleğimin o pamuk ellerinin ayıkladığı narları afiyetle tüketenlerdendim…
Bir hatırlatma daha yapmak isterim eğer reçellerimizi hemen tüketeceksek limon suyu kullanalım ama daha uzun sürede tüketmeyi düşünerek daha fazla malzemeden yapıyorsak limon tuzunun daha uzun süre reçelinizi koruyacağını düşünüyorum ki tecrübeyle sabit…


      Mazlemeler
  • 2 kg nar tanesi
  • 1 kg 750 gr şeker
  • 4 su bardağı nar suyu
  • 1 tatlı kaşığı tereyağı
  • 1 çay kaşığı limon tuzu yada 1/2 limon suyu
  • 1 adet tarçın


 Yapılışı : Öncelikle narlarımızı yıkayalım ve ortadan ikiye bölerek elimizle zarlarını ayırarak genişçe bir kabın içersinde tanelerini ayıklayalım. Genelde ikiye bölüp kaığın tersiyle vurulduğunda rahat olduğunu söylüyorlar fakat bu şekilde nar taneleri zedelenmiş oluyor.
Nar tanelerimizi ve şekeri  geniş ,çift tabanlı çelik tenceremize alıp yaklaşık 4 saat kadar bekletelim…
Aslında amacım 24 saat bekletmekti ama narın , narin yapısı gereği bu bekleme süreci sonrasında elimde sadece çekirdeklerinin kalması olasılığını göz ardı edemedim ve bu yüzden nar suyu  kullanmayı uygun gördüm.Çünkü bu 4 saatlık bekmele sürecinde dahi nar , suyunu fazla salmamıştı.
 Narlarımız şekerle bütünleşe dursun biz elimizde mevcut olan narlardan 4 su bardağı olacak şekilde sıkalım.
 Diğer meyvelerin reçelini yaparken genelde hiç su yada meyvenin suyunu kullanmam ama dediğim gibi bu ilk denemem ama sanırım bundan sonrada hep bu şekilde nar suyu kullanacağım yoksa narın yapısı gereği marmelat gibi olur sanırım buda o nefis reçel suyundan mahrum olmak demektir…
Taze sıktığımız nar sularını şekere yatırmış olduğumuz nar taneleri ile birleştirerek şeker eriyene dek orta hararetli ocakta karıştırarak kaynatalım bu sırada 1 tatlı kaşığı tereyağı ilave edelim ki köpüklenmesini engellemiş olalım . 
Kaynamakta olan nar tanelerimize bir adet cubuk tarçın  ilave ederek tereyağı ilavesine karşın oluşan köpükler olursa kaşık yardımıyla alalım.Tercihe bağlı olafrak siz  tarçın kullanmayabilirsiniz ayrıca kakuleninde nara yakıştığına dair bir rivayet var bir dahaki sefere onuda deneyeceğim inşallah…
 Kaynayarak yoğunlaşan nar reçelimize 1 çay kaşığı limon tuzu ilave edip karıştıralım ve arzu ettiğimiz kıvam alıncaya kadar kaynatıp ocağımızın altını kapatalım…
 Bir tabağa reçelin suyundan alıp akışkan oluşuna göre arzu ettiğiniz kıvamı yakalayabilirsiniz .Birde unutmamalıyız ki reçel soğuduktan sonra ve beklediçe yoğunlaşacaktır.
 Eğer reçelinizi hemen tüketmeyecekseniz reçel sıcakken kavanoza alıp kapağını kapatalım. 
Hemen tüketmeye başlayacaksanız soğuduktan sonra kavanoza alıp tüketebilirsiniz…

Afiyetler Olsun…

3 yorum:

  1. Ellerine sağlık,en yakın zamanda denemeyi düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederm tatlım…
      Şimdiden kolaylıklar diliyorum sana…
      Sevgiler…

      Sil
  2. Canım ellerine sağlık. Yüreğinden kopup kaleme döktüğün satırları içim titreyerek okudum. Rabbim kayıplarımızın mekanını cennet eylesin. Ne mutlu ki dünya ya senin gibi bir evlat yetiştirmişler. Mekanları cennet olsun. Nar reçelinin rengi gibi eminim tadı da harikadır (zehra) ❤️��

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...