expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

11 Nisan 2016 Pazartesi

Karamelli Popcorn

 Merhabalar Sevgili Blogcanlarım ,
İnşallah keyifler yerindedir hepinizin , Patlamış Mısır keyif akşamlarında vazgeçilmezimiz bu kesin ve net .Sinema keyfimizin tartışmasız yareni bana göre bu keyifli yarenin lezzetine lezzet katmak da bizim marfetimize ve damak zevkimize kalmış. 
 Karamelli lezzetler her zaman favorim olmuştur. Bir gün baharatlı yaparken karamelli olarak da denemek istedim ve nefis oldu üstelik bizim de vazgeçilmezlerimiz arasındaki yerini dahi aldı .
Sizlerle de paylaşmak istedim belki denemek istersiniz … Özellikle çocukların bu lezzete bayılacağına eminim…
  Reis Gıda Cin Mısır kullandım ve patlamayan bir tane dahi kalmadı, üstelik çıtır çıtır gevrek bir mısır bazı mısırları ne kadar aynı yöntemle de yaparsak yapalım nemli garip bir tadı olabiliyor ben bu mısırdan çok memnun kaldım…





         Malzemeler

  • 1 çay bardağı @reisgida Cin Mısır
  • 1 tatlı kaşığı sıvıyağ
  • 1 çay kaşığı tuz 
Karamel için
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
  • 2 yemek kaşığı su



  Yapılışı :Çift tabanlı çelik tenceremize sıvıyağ ve tuzu ekleyelim üzerine 1 çay bardağı mısırı ilave edip kısık ateşte arada elimizle tencereye sağa sola sallayıp tekrar ocağa koyalım tüm mısırlar patlayan dek bekleyelim .



Bu sırada yine çift tabanlı bir tavamıza ocağın küçük gözüne yerleştirelim şekerimizi arada çevirerek karamel rengi alana kadar ateşte tutalım bu aşamada kaşık kullanmayın ve rengini fazla karartmazsanız iyi olur altın rengi olana kadar tutmanız yeterli aksi halde damağınızda hoş bir tad bırakmaz, acı ve yanık bir lezzet bırakır.




Şekerimiz eriyip istediğiniz renge ulaşınca 2 kaşık su ilave edip tahta kaşık yardımıyla karıştırın kıvam alınca patlayan mısırları ilave edip hızlıca karıştıralım .



Karame her yerini kapladığı zaman yağlı kağıt yada alimüyon folyo üzerine alıp hafif ılındıktan sonra yapışan olursa elinizle parçalara ayırın ve afiyetle tüketin…







Su yerine tereyağ yada krema da ekleyebilirsiniz ama ben mısır patlatırken sıvıyağ kullandığım için tercih etmiyorum.Bu şekilde çok gevrek ve nefis bir tadı oluyor. 





Kolay gelsin sizlere afiyet ve muhabbetle…

4 yorum:

  1. Amerika'da çok görüyorum bunlardan ben sevemedim ama

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrudur Sevgili Sevdican,
      Ablam da pek sevmedi ama ben ve eşim bayılıyoruz…

      Sil
  2. Karamel çok severim misirla hiç denemedim. Elinize saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer karamelli lezzetlere açıksanız denemenizde fayda var derim beğeneceğinize inanıyorum…
      Teşekkür ederim ,sevgilerimle…

      Sil

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...