expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

4 Aralık 2014 Perşembe

Fıccın…

    Merhabalar Hepinize ,

    Çok eski postlarımda  sizlere Beyoğlu'ndaki Fıccın Restaurant & Cafe 'den ve nefis poğaçalarından bahsetmiştim birde harika yemekleri vardı kısacası beğenilmeyen lezzeti yoktu doğrusu ki bunların en başında ismini aldığı Fıccın gelir… Firma sahipleri bizim müşterimizdi eşimle birlikte gittiğimiz bir  yemek sırasında adınının nerden geldiğini sormuştum ve bana bu leziz Çerkez böreğinden geldiğini , denememi tavsiye ettiklerini söylemişlerdi…Tabi o zamanlar ben yoğun çalıştığım için genelde yemekleri dışarda yerdik ve evimize öyle dönerdik taki ben ev hanımı olmaya karar verip işten ayrılıp birde mutfak aşkıyla yanıp tutuşana kadar bu böyleydi… :)
 
   Belki bilenleriniz vardır Fıccın ilk açıldığı yıllarda belli bir saat ardından gittiğinizde her lezzetine ulaşamıyabilirdiniz çünkü çok yoğun müşterisi vardı lezzetler ve kullanılan malzemenin kalitesi ayrıca samimiyetleri Beyaz Yakalı olarak tabir ettiğimiz bir çok insanın öğle yemekleri yada akşam iş yemeklerinde çoğunlukla tercih ettikleri bir mekandı anlıyacağınız şimdilerde durum nedir bilemem ama ben sadece o zaman Fıccın kalmadığı zamanlarda üzülüp canı sıkılan ve yerine mantı yiyenlerdendim onu bilir ve onu söylerim…



Gelelim efendim benim bu günki tarifimin hikayesine genelde çok kötü bir tv izleyicisiyimdir …Hele de evde olmama rağmen gündüz nerdeyse hiç televizyon açılmaz bizim evde blogger aradaşlarımdan Sevgili Pınar'ın Ver Fırına adlı bir programda yarışıyor olmasından mütevellit instagramda öğrendiğim andan itibaren dikkatle izlemeye başladım Sevgili Arda Türkmen 'in de jüride yer aldığı programda bugün Arda Bey Fıccın yapınca  anında denemeye koyuldum ki iyi ki yapmışım hamurun kıvamına bayıldım ve artık çok sık yapacağım bir tarifim daha oldu…Tabi tereyağı fazla kullandım  ve baharatlar konusunda biraz daha fazla çeşide girdim bir de instant maya kullandım onun dışında tarife birebir sadık kaldım…




            Malzemeler

          Hamuru İçin
  • 1 su bardağı tereyağ 
  • 1 su bardağı süt
  • 1 paket Pakmaya İnstant maya
  • 3 su bardağı un
  • Tuz
           İç Harcı İçin 
  • 500 gr kıyma  (ben her zamanki gibi antrikottan çekilmiş kıyma kullandım )
  • 3 adet kuru soğan
  • 3 diş sarımsak
  • 3 adet domates
  • 5 adet sivribiber
  • 1 kaşık acı biber salçası
  • Tuz , karabiber , pul biber , nane 
  • 1 adet kesme şeker ( vazgeçilmezim )
         Üzeri İçin 
  • 1 adet yumurta sarısı
  
Yapılışı: Hamurumuzun yapımıyla başlayalım bu nefis böreğin tarifine tereyağımızı eritelim ve ılık süt ve mayayı cam kabımızın içersinde elimizle karıştıralım ve ardından tuz ve unu ilave edip yumuşak ama ele yapışmayan kıvamda bir hamur elde edelim … Yoğurmuş olduğumuz hamurumuzu kabı hiç hava almayacak şekilde dtrech filmle kapladıktan sonra bir  kenarda dinlendirelim …

   İç harcımız için soğan , sarımsak , domates ve biberlerimizi küçük küpler halinde doğrayalım ve kıymayı da ilave edipsalça ve baharatlarıda ekleyelim , güzelce harmanlayıp yoğuralım…Bu böreğin özelliği kıymanın çiğden ilave edilip harmanlanması olduğundan böreğin hızlı pişmemesi gerekir… Mayalanmaya bırakmış olduğumuz hamurumuzun  biri yarısından biraz daha büyük diğeri daha küçük iki parçaya ayıralım…

  Yuvarlak fırın kabımızın altını yağlayalım… Hamurumuzu merdane yardımıyla açalım ve üzerine iç harcımızı yayalım kalan hamurumuzu da fırın kabı büyüklüğünde açalım ve kıymalı harcın üzerine kapatalım …Kenarları taşan hamuru şekil vererek birleştirin ben pek şekil veremedim ama olsun bir dahaki sefere yaptığımda kenarlarını daha şekilli katlamaya özen göstereceğim…Üstteki hamurdan çay tabağı büyüklüğünde bir delik açalım …



   Üzerine yumurta sarısı sürerek fırına verelim bence üzerine susam çok yakışacaktır tekrar yaptığımda susam da ilave edeceğim…Tarife sadık kalmak üzere  bu seferlik böyle yaptım… Önceden 180 C de ısıtılmış fırında 40-45 dakika pişirelim ve afiyetle yiyelim…

Sevgilerimle…






2 yorum:

  1. Ellerine saglik canim, cerkes mutfagini bu kadar güzel anlattigin icin cok tesekkürler

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık Emelciğim. Ortasındaki delik ne işe yarıyor espirisi ne acaba. Katmer gibi kabarmasınımı sağlıyor. Ben hanımağa böreği yapmıştım. Yuva mayanın dergisinden ona çok benzettim. Arasınada çerkez payniri konuluyordu demek adı Fıccın mış. Afiyet bal şeker olsun

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...