expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

7 Kasım 2014 Cuma

Yunus Emre AKKOR & Çiğdem SEFEROĞLU ile Kahvaltı ve Osmanlı Mutfak Tarihine Yolculuk …

    Merhabalar Sevgili Blogcanlarım ,

  Geçtiğimiz hafta Sevgili Pınar Dessert's blogunun güzeller güzeli sahibesi Pınarcığımın  nazik daveti üzerine Chef Yunus Emre AKKOR ve Chef Çiğdem SEFEROĞLU önderliğinde blogger arkadaşlarla birlikte güzel bir kahvaltı organizasyonuna katıldım…




  Severek ve hayranlıkla takip ettiğim Sevgili  Chef Yunus Emre AKKOR ki ben kendisine affına sığınarak Tarih Kokan Adam yakıştırması yaptığım bilgi küpü bir insan  anlattıkça yüzyıllar öncesinde yaşanılan zarif ve güzel hareketlerle dolu lezzetli yemeklerin yapıldığı aklın ve bilgeliğin öne çıktığı günlere doğru yelken açtık hep birlikte…



  Bu değerli  İlk Basılı Türkçe Yemek Kitabını gördüğüm anda sayfalarını aralamaya dahi kıyamadım desem sadece görüntü almak için rastgele bir sayfasını açtım ve sizler için resimledim…
  Tarih 1844 boşuna tarih kokan adam dememişim sanırım Sevgili yunus Emre AKKOR'a Bu güzel kitabı bizlerle paylaşması dahi büyük incelik doğrusu…


   Ayrıca Sevgili  Chefimiz Çiğdem Seferoğlu ile tanışma fırsatını da yakalamış olmaktan dolayı çok mutlu oldum naif ve güzel yürekli insanlarla bir arada yapılan sohbetin ve kahvaltının da tadına doyum olmuyor doğrusu kalbinin güzelliği yüzüne yansımış olan Sevgili Çiğdem SEFEROĞLU'nun…
 Chef Yunus Emre AKKOR ile birlikte çok güzel işlere imza atıyorlar ve bu uğurda çalışmalarını da halen sürdürüyorlar kendilerine çalışmalarından dolayı başarılar diliyorum…



   Aslında kahvaltı bahane ,sohbet şahane bir gündü kısacası bizimkisi ne yediğimi dahi net hatırlamıyorum Sevgili Yunus Emre AKKOR'un anlattıklarını dinlerken o günlere uzanıp gittim doğrusu…
   Şimdi bazıları aranızda ne vardı ki o günlerde diyebilir fakat varlıkla yokluğun birleştiği tıbbın çok ilerlemediği zamanlar olmasına rağmen insan sağlığına verilen önemle birlikte yemeklerin çeşitli tekniklerde pişirelerek şifa kaynağı lezzetlerin bir arada harman edilip bir kültürün oluşması…

  Osmanlı'ya dair  yemek kültürüne , tarihimize, yemek alışkanlıklarımıza , kaybolmaya yüz tutan yemeklerimize ,isimlerinin nereden geldiği ve ne şekillerde verildiğine ,Osmanlı'da yemek esnasındaki oturma adabı ve düzenine değindiğimiz sohbetten biz çok ama çok keyif aldık…
Değerlerimize sahip çıkan  bu uğurda başarılı çalışmalara adıyan iki güzel insandan öğrenilmesi gereken çok şeyler var kısacası…

  Yunus Emre Şefimizin ilerleyen zamanlar için hazırladığı harika proşeleri mevcut hep birlikte göreceğiz yakında bizler bu projeleri ilk duyanlar olarak çok şanslıydık doğrusu .



  Sevgili Yunus Emre AKKOR sadece iyi bir Chef olmakla kalmayıp yaşadıklarını ve öğrendiklerini önümüzdeki kuşaklara ve bizlere ulaştırmaya çalışan , bu uğurda hatırı sayılır yıllarını çeşitli zorlu araştırmalarla gün yüzüne çıkarmayı başaran genç ve başarılı Chefimi bir kez de blogum vasıtasıyla tebrik ediyorum teşekkürlerimi sunuyorum…

  Anlatmakla bitiremedin yine diyenlerinizi duyar gibi oluyorum ama inanın ki kitap gibi hangi sayfasını çevirseniz yeni bilgiler ve güzelliklerle ufkunuzu genişlettiğiniz insanların varlığı bana her zaman huzur vermiştir ve o anın içinde kaybolup anlatılanları yaşar gibi olurum her daim ne yapalım bu da benim oluşum değiştirmem mümkün değil…

Gelelelim bu güzel günde öğrendiklerimizin dışında keyifli dakikalarımızın görüntülerine …




 Sevgili Leyla Kılıç'ın tadına bakmamız için bizlere sunduğu ekşi mayalı ekmeği…


 Sevgili Işılca Tatlar Blogunun  tatlı sahibesi  Işıl ablasımın tadına bakmamız için getirdiği nefisss makaronlar…



   Bunca güzel sohbetin ve tarih kokan muhabbetin üzerine 40 yıl hatırı olması babında  kahve bahane sohbet şahane der ve afiyetle ikram edilen kahvelerimizi de yudumlamayı ihmal etmeyiz elbette…
Teşekkürler bu güzel ikram için Big Chefs…




 Tabi ki ilerleyen zamanlarda Sevgili Chefimizden aldığımız güzel tariflerin yapılıp yorumlamasını sizlerle paylaşacağım elbette şimdilik hoşçakalın…


Hoşça ve dostça kalın …
Sevgilerimle…




4 yorum:

  1. Gerçekten çok güzel bir gündü, hem tarihi bilgiler edindik, hemde birbirimizi tanıma fırsatı bulduk. Bundan daha iyisi ne olur, Emel hep yazışıyor, yemeklerimiz için birbirimize yazılar yazıyorduk, ne güzel oldu tanıştık :)
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Sevdacığım hem bilgi hem de keyif dolu bir gündü…
      Ayrıca benim için günün en önemli diğer olayı seninle karşılaşmak ve yazışmalardaki aynı sıcaklığı hissetmek…
      Sevgilerimi gönderiyorum ben de san en kocamanından…

      Sil
  2. Canım çok güzel bir kahvaltı olmuş.. Sefimiz bizim kahvaltı toplanımıza da katılacak son anda bir şey olmazsa..Bu arada Sevdacımla da tanışmışsınız. şeker bir biz kaldık tanışamayan.. Çok özledim seni.. öpüyorum.. :)))

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel birgün olmuş canım. Sevgili PINAR Hanımı TV de de tanıma fırsatımız olmuştu. Bu tarz etkinlikler siz gençler için aynen dediğin gibi tarihi tanımak ve ayrıca farklı tarifleri öğrenmek adına şans bence.. emeklerine sağlık..

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...