expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

8 Kasım 2014 Cumartesi

Humus






        Malzemeler
  • 3 su bardağı haşlanmış nohut
  • 1 su bardağı zeytinyağ
  • 1 su bardağı tahin
  • 3 adet limon 
  • 4 -5 diş sarımsak
  • 1 çay kaşığı kimyon
  • 1 çay kaşoığı toz kırmızı biber
  • 1 tatlı kaşığı tuz
        Üzeri İçin
  • Zeytinyağ
  • Çam fıstığı
  • Kırmızı pul biber
   
   Yapılışı: Nohutumuzu akşamdan suya koyalım ve 1 tatlı kaşığı karbonat ilave edelim (kabuklarının kolay soyulmasını sağlamak için ) … Ertesi gün suyunu değiştirerek nohutlarımızı,  düdüklü tencerede 25 dakika haşlayalım şayet sizde benim gibi düdüklü tencere kullanmayı tercih etmeyenlerdenseniz çift tabanlı çelik tenceremizde 45 dakika kadar haşlayalım…
    Dilerseniz konserve nohut da kullanabilirsiniz çok vaktiniz yoksa şayet tercih her zamanki gibi size kalmış…

     Kabuklarını ayıkladığımız nohutlarımızı robotumuzdan geçirelim ve püre kıvamına getirelim bu esnada dilerseniz sıvıyağ ,limon ,tahin ve ayıkladığımız sarımsakları damak zevkimize göre kimyon ,tuz ve karabiberimizi de ilave edelim robotta hepsini birden karıştıralım…

    Eğer kıvamı çok koyuysa ve limon suyunun ilavesi tadını ekşi yapmasını istemiyorsanız kontrollü bir şekilde kıvam alana kadar su ilavesi yapabilirisniz…
Bir gece önceden hazırlarsanız humusun lezzeti harika olacaktır…

   Humusumuz istediğiniz kıvam ve lezzete geldiğinde servis tabağına alıp zeytinyağda kavrulmuş çamfıstığı ve toz kırmızı biber ilave edip üzerine sos olarak kullanabilirsiniz…

   Çam fıstık kullanmadan da zeytinyağ üzerine kırmızı pul biber dökerek servis edebilirsiniz…


Afiyetler Olsun…

6 yorum:

  1. Çok lezzetli görünüyor elinize sağlık :) banada beklerim http://mormurekkepblog.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Merve Hanım…
      Elbette geliyorum hemen…
      Sevgiler…

      Sil
  2. Ellerine sağlık tatlım. benim. Geçen akşam eşim de bize yaptı humus.. Biliyormusun ilk kez tattım ve çok beğendim lezzetini.. Seni çok özledim şekerim..Öpüyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler tatlım…
      Aaaa ne güzel afiyetler olsun ilk defa yemiş olmana şaşırdım ama nefis bir meze …
      Bende seni çok özledim sarı şekerim…
      Sevgilerimle öpüyorum seni kocamannnn….

      Sil
  3. sunumu çok hoş olmuş emel hanım, ellerinize sağlık,
    bir daha yaparsam bu tarifi deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.
      Denemenizi isterim doğrusu,sonuçtan memnun kalacaksınız..
      Sevgiler. 💟

      Sil

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...