expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

10 Aralık 2013 Salı

COCOSTAR…. ( Kokostar )

      Sevgili Dostlar bugün sizlerle nefisss ve farklı bir tarif paylaşıcam …

   Bu güzel tarifi Sevgili Cahide Jibek Hanım'ın sitesinde gördüm ve ilk deniyeceğim tariflerin arasına aldım  iyiki de öyle yapmışım…

   Bu güzel ve farklı tarifi bizimle paylaştırğı ve benimde sizlerle paylaşmama müsade ettiği için kendisine selam ve saygılarımı gönderiyorum…

   Cococstar Tarifi için teşekkürler Cahide Sultan….Sevgiler…


       Malzemeler

  • 1 su bardağı + 2 yemek kaşığı şeker
  • 5 yemek kaşığı su
  • 5-6 damla limon suyu
  • 100 gr tereyağ
  • 3 yemek kaşığı krema yada 80 gr süt kaymağı
  • 2,5 su bardağı hindistan cevizi
  • 1 tatlı kaşığı vanilya

      Üzerini kaplamak için

  • 3 paket bitter çikolata
        Ben 240 gr kuvertur çikolata ve 200 gr 'lık kremadan 3 yemek kaşığı kullandıktan sonra gerisini ganaj yapmak için kullandım…

   Yapılışı: Şeker ,limon suyu ve 5 yemek kaşığı suyu tencereye koyup güzelce karıştıralım ve kaynamaya bırakalım…Arada bir karıştırıp şekerin iyice karışmasını sağlayalım…Şekerimiz tamamen eriyip kaynamaya başladığında karamellerşmesine izin vermeden teryağını ekleyelim ve tereyağımız eridikten sonra krema yada kaymağı ilave edelim …Ocağımızın altını kapatalım…Kremamız yada kaymağımız eriyince hindistan cevizi ve vanilyamızı da ilave edelim ve güzelce karıştıralım…Yağlı kağıt serdiğimiz bir tepsiye hazırladığımız malzememizi döküp spatulla güzelce yayalım en az 1 cm kalınlığında olacak şekilde düzeltelim…Ardından donması için buzdolabında 1 saat kadar bekletelim…



    Dolapta bekletip donmasını sağladığımız cocostarı dilediğimiz boyutlarda keselim…

   Bu arada Sevgili Cahide Hanım Çikolatayı benmari usunlü eritip cocostarları çikolayata batırarak tarifini hazırlamış arzu ederseniz tarifin orjinaline bakabilirisiniz…Ben yukarıda da belirttiğim gibi kremamın kalanını üzerinde kullanmak istediğimden dolayı öncelikle kremamı kaynama noktasına gelene kadar ocakta tutup ardından çikolatalarımı parçalayarak kremamla güzelce karıştırdım ve biraz soğuduktan cocostar ' larımın üzerini  bu şekilde kapladım tercih sizin…

  Böylece hem kremamı ziyan etmemiş hem de parlak bir görünüm elde etmiş oldum... Ayrıca yoğun bitter çikolatanın lezzetine kremanın yumuşak ve leziz dokusunun da lezzetini arttırdığımı hissettim…Tercih ve yaratıcılık size kalmış artık…

   Çikolatayla kaplama işlemi bittikten sonra 1 saat kadar buzdolabında bekletelim çikolata tamamen donduğunda bu müthiş lezzetin tadına bakma ve sevdiklerimize ikram etme vakti gelmiş demektir…

Afiyetler Olsun...

22 yorum:

  1. Ellerine sağlık arkadaşım. Ben de Cahide Hanım' ın sitesinde görüp çok merak etmiştim. Afiyetler olsun canım. Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Seldacım…
      Evet benimde o gün bugündür aklımda ayrıca üst üste 2 defa denedim nefis bir lezzet…
      Sevgiler...

      Sil
  2. Ellerine sağlık canım. çok güzel olmuş. Güvenilir tarifleri var cahide hanımın .bende çok tarifini denedim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Nursevin Hanım…
      Evet güvenilir ve harika tarifler var…
      Sevgilerimle...

      Sil
  3. Emelcimm ben bu güzel tarifini bekliyordum sabırsızlıkla:)Ellerine sağlık canım nefis görünüyor mutlaka deneyeceğim hatta ilk fırsatta:)Öptüm..Sevgiyle kal..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım ne mutlu bana o halde…
      Çok teşekkür ederim Zeynepcim…
      Mutlaka denemelisin canım ben de öpüyorum sevgiler...

      Sil
  4. nefıs olmus ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
  5. tam lokmalık nefissss.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım tam lokmalık …
      Çok teşekkür ederim sevgiler...

      Sil
  6. hindistancevizi ve çikolata ikilisine asla hayır demem çok sık yapıyorum evde bunu
    ellerine sağlık çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kim hayır diyebilir ki… :)
      Çok teşekkürler canım sağol…
      Sevgiler...

      Sil
  7. mmmm harika Emel ablacım her zaman ki gibi bayıldımmmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım becerikli Boşnakım mutlaka denemelisin tatlım teşekkürler…
      Sevgilerimle ...

      Sil
  8. hindistancevizi ve çikolata biraraya gelir de nefis olmaz mı ellerine sağlık. harika görünüyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım nefissss oldu gerçi ilk 2 denememde şekeri aynı kullandım bana biraz fazla geldi bir dahakine biraz azaltıcam bakalım kıvamında değişiklik olmazsa kaydımda eksilttiğim ölçü bilgisinide vericem …Çok teşekkür ederm canım sevgiler...

      Sil
  9. Oyyyy oyyy ben senin cocostarlarını yer lüpletirim vallahi ah yakın olaydık keşke.Çikolatalı tatlar senden çay ve diğer lezzetler benden yuvarlanır giderdik artık canımm çok öpüyorummmm mucckkkkk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evettt canım bencede süper olurdu elbette …
      Kısmet diyelim…Mesafelerin önemi varmı sence Vişnapımmmm yeterki gönüller bir olsun canısı…
      Bende öpüyorum seni kocamannnnn…. :)

      Sil
  10. Canım.. Ben bunu kaçırmışım.. :( En kısa zamanda deneyeceğim çok lezzetli olmuşlar.. Bayılırım hindistancevizine..:) Öpüyorum seni şekerim.. Bu arada çok özledim nerelerdesin..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim tatlım …
      Yorumunu geç farkettim kusura bakma…
      Mutlaka denemelisin lakin sen şimdi kilo vs. der ertelersin ama ben yine de hatırlatayım tadı şahane…
      Bende seni çok çok özledim arkadaşım…
      Sevgilerimi gönderiyorum…
      Kocaman öpüyorum seni...

      Sil
  11. Harika birsey olmus, bayildim, bende yaparim insaallah ,hindistan cevizini cok severim mmmmmnnhhh Nefis, afiyet olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Sevgili Sieda harika bir lezzet…
      Çok teşekkürler yorumunu çok geç gördüm kusura bakma ,uzun bir hastalık dönemi geçirdim ve halen devam ediyor tansiyon problemim…
      Sevgilerimi gönderiyorum...

      Sil

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...