expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

25 Mart 2013 Pazartesi

Etli Nohut Yemeği







              Malzemeler
  • 2 su bardağı nohut
  • 1/2  kg dana eti (benim genelde tercihim antrikot bu bana annemden kalma bir alışkanlık vazgeçemiyorum dileyen kuzu etiyle de pişirebilir...)
  • 1 baş kuru soğan
  • 1 diş sarımsak (buda benim vazgeçilmezim)
  • 1 adet kesme şeker 
  • 2 yemek kaşığı tereyağ yada margarin
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1/2 yemek kaşığı biber salçası
  • Arzunuza göre baharat pul biber ve karabiber ,kekik
  • Kaynamış su

         Yapılışı : Bir akşam önceden nohutları yıkayıp bir kabın içersinde üzerlerini 3 parmak geçecek kadar su ekleyip sabaha kadar bekletiyoruz... 

         Ertesi gün nohutları yumuşayana kadar kaynatıyoruz... Soğanları  yemeklik doğrayıp sarımsağımızıda ince kıyıp tereyağında hafif pembeleşene kadar kavurun... Etleri ekleyip bıraktıkları suyu çekene kadar pişiriyoruz... Salçaları ilave edip 2-3 dakika daha kavuruyoruz.... Daha sonra etlerin üzerine çıkacak kadar kaynamış su koyup etler yumuşayana kadar pişiriyoruz... Etler yumuşayınca nohutları üzerlerine ekleyin et ve nohutumuz istediğimiz kıvama gelince tuzunuve baharatları ilave edip biraz daha kaynatıp ocağımızı kapatıyoruz...




Afiyet OLSUN...

15 yorum:

  1. Annemin klasik bayram yemeğidirSizin de ellerinize sağlık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Koca kış ayı geldi geçiyor aklıma geldi yapıyım dedim...
      Teşekkür ederim eminim annenizin yaptığı daha lezzetlidir...
      Sevgilerimle canım...

      Sil
  2. yemekte et varsa tam benlik demektir...
    canım ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Emelcim bizim evdede senede 2 defa eşimin özel isteği üzerine pişer,ama kemikli kuzu etiyle pişiririm..Çok güzel olur,bide gaz yapmasa..tadına doyum olmuyo..ellerine sağlık canım..afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eminim ki kuzu etiylede güzel oluyordur ama ben pek kuzu etine kokusundan dolayı alışık değilim ...
      Aynen ama arada yemek lazım...Çok teşekkür ederim sağolasın Nursencim...Sevgilerimle...

      Sil
  4. Yarasin!...Sifa olsun!..
    Pek severim kendilerini :)

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler...
      ALLAH razı olsun canım ...
      Benden de kucak dolusu sevgiler...

      Sil
  5. Ellerine sağlık canım,yanına pilav ve turşu nefis üçlü oğlumun en sevdiği yemeklerden..Afiyetler olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım sağol...
      Sevgilerimle...

      Sil
  6. Merhabalar ...
    Çoook teşekkür ederim güzel yorumunuz için...
    Ne güzel memnun oldum aramıza hoşgeldin o halde memnuniyetle hemen ziyaret edicem canım...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. Bloğunuzu yeni keşfettim çok severim etli nohutu sarmısaklı hiç denemedi ama her şeye yakıştığı gibi buna da çok yakışacaktır :) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Damla Hanım...
      Bloguma hoşgeldiniz...
      Ben çorbalar hariç nerdeyse her tencere yemeğime sarımsak ve 1 tane kesme şeker katarım...
      Çok lezzet verdiğini düşünüyorum etrafımdakilerden de aldığım güzel tepkilerden dolayı vazgeçilmezim oldu...
      Teşekkür ederim...
      Sevgilerimle...

      Sil
  8. Afiyetler olsun..uzun zamandir aklimda bir pisiremedim. Eline saglik..

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...