expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

28 Mart 2013 Perşembe

Çikolata Ganajlı Pasta


   Artık bu kadar tembellik yeterrrrr....Hastalık modunu üzerinden atmanın vakti geldi geçiyor dedim ve hemen kolları sıvadım  tabi yine bollll çikolatalı pastamın süslemesinde ganaj kullandım ve altın simboya ile taçlandırdım lezzeti misafirlerimden aldığım tepkiye bakılırsa çok güzeldi...



         Malzemeler
  • 4 yumurta
  • 4 fincan toz şeker
  • 3 fincan un
  • 1 fincan nişasta 
  • 1 fincan süt
  • 1 paket Dr.Oetker kakao
  • 1 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 3 yemek kaşığı kaynar su
  • 1/2 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
      
         Ara kat kreması için

  • 2 kutu krema (200ml*2)
  • 600 gr bitter ve sütlü kuvertur çikolata
          Ganaj için
  • 200 ml krema
  • 200 gr bitter  kuvertur çikolata
     Yapılışı : Öncelikle pandispanyanın yapımına başlıyoruz... Yumurtaların beyazını ve sarılarını ayırıyoruz...Beyazını 1 fincan şeker ile çırpıyoruz ve bir  kenarda bekletiyoruz...Yumurta sarıların kalan 3 fincan şekerle çırpıyoruz....Şekerimizin eridiğine emin olduktan sonra sıvıyağ biraz çırpıp su ve süt kakao ve vanilyamızı ilave ediyoruz... Kenarda beklettiğimiz yumurta beyazlarını katıp havalandırarak alttan üste doğru karıstırıyoruz ve un nişasta ve kabartma tozunu da ilave ederek alttan üste doğru katlayarak yumurta aklarını söndürmemeye özen göstererek karıstırıyoruz...Kalıbımıza alıyoruz. Önceden ısıttığımız 180 C deki fırınımızda pandispanyamızı 35 - 40 dk arası pişiriyoruz...
    
       Ara katlar için kremayı kaynamak üzereyken kapatıp kuvertur çikolatamızı ekliyoruz ve sürekli karıştırarak ara kat kremamızı elde ediyoruz ben 1 gece önceden hazırladım kıvamı daha güzel oluyor... 

      Eveeeet kremamızda hazır olduğuna göre pandispanyamızı 2 kata ayırıyoruz ve krema ile  çikolata parçacıkları yada damla çikolata serpiyoruz 2 katada aynı işlemi tekrar edip ganajımızı hazırlıyoruz.
   
      Ganajı içinde kremamızı ocakta ısıtıyoruz kaynamadan ocağı söndürüp bitter çikolatamızı ilave edip karıştırıyoruz...

    Pastamızın üzerine soğuttuğumuz ganajımızı döküyoruz Pastamızın üzeri için yağlı kağıda benmari usulunde erittiğim ve tam donmadan rulo haline getirdiğim çikolata yı  da ayrı bir tarafta hazırladım ...Veeeeee pastamızın üzerine soğuttuğum ganajı döktüm ardından da çikolata rulosu ve altın simlerle şekiller verdim malesef bütün halini görüntüleyemedim bu sefer malumunuz daha önceden de bahsettiğim gibi şeker hastası bir annem var ve gün içinde sürekli şeker ölçümü yapıp insülin vuruyorum ve bu arada da annemin sık sık yemek yemesi grektiğinden bir yandan yemek yapıp bir yandan da pastamı hazırlamak derken misafirlerimin gelmesinin ardından resimlemeyi unutmuşum oysaki ben çektiğimi sanmıştım birdahaki sefere kısmetse ama olsun yine de bir dilimin resmini çekmeyi akıl edebildim ve bu güzel pastamin resmini paylaştım sizlerle...


Afiyet Olsun...


16 yorum:

  1. Elinize sağlık nefis gözüküyor...

    YanıtlaSil
  2. Mımmm..nefis nefis...Bir dilimini ben alsammm..ellerine sağlık..canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok mersiiii Nursen hanımcım...
      Nedemek buyrun tabi afiyetle...
      Teşekkür ederim güzel yorumunuz için...Sevgilerimle...

      Sil
  3. Enfes olmuş Emelcim.. Birde bana hamarat diyorsun..Bitirmeden yollayıver bir dilimm...
    Afiyetler olmuş misafirlerine..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Sevgili Oyam...
      Ama öylesin vallahi bayılıyorum yaptıklarına hızına yetişemiyorum...
      Neden olmasın sen iste yeterki...
      Teşekkür ederim herkez adına...
      Sevgilerimle...

      Sil
  4. Ellerine sağlık çok şık bir sunum ,nefis bir pasta
    olmuş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Sevgili Cizel...
      Güzel yorumun çin sağol...
      Sevgilerimle...

      Sil
  5. elıne sağlık cukulatalı olurda guzel olmazmı altın sımı nereden aldın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Selma hanımcım...
      Eminönünde pasta malzemeleri satan dükkandan görüp almıştım üzerinde birşey yamadığından altın simdedim tarif edebilmek için ama özel bir adı barmıdır bilmem kıyafetlerde dore ve lame olarak adlandırıyoruz ama ne yazıcağımı bilemediğimden altın sim dedim umarım hata yapmamışımdır grisinide şeker hamurlu kurabiyelerimde kullanmıştım çok şık bir sunum oluyor...Sevgilerimle...

      Sil
  6. Süper olmuş valla canım istedi bir dilim rica ediyorum lütfeeeennnn :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek canım buyur gel birlikte yiyelim ...
      Teşekkürederim...
      Sevgilerimle...

      Sil
  7. Çok lezzetli görünüyor ellerine sağlık pastalara dayanamıyorum olsa koca bir dilim yiyebilirdim sevgiler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım sağol...
      Kim dayanabiliyorki zaten tatlı zaafım yüzünden yakında kapılara sığmıyacağım...
      Buyur gel beraber yiyelim afiyetle...
      Sevgilerimle...

      Sil
  8. nefiss gözüküyor. tadıda eminim öyleydir. pelitin pastaları artık out emel hanımın pastaları in :) ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sevgili Duygu harika bir yorum çok mutlu oldum :) ...
      Hoş geldin bloguma...
      Sevgilerimle

      Sil

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...