expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

16 Ocak 2013 Çarşamba

Sucuklu Poğaça



    Merhabalar hemen hemen hepimizin bildiği ve sürekli yaptığı sıcacık yendiğinde tadına doyum olmayan bir tarifimi paylaşıyorum sizlerle ve güzel günler diliyorum....





            Malzemeler  
  • 1 su bardağı süt
  • 1 yumurta (sarısı üzeri için ayrılacak)
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 1 paket Dr .Oetker instant maya
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Aldığı kadar un


          İç Malzemesi
  •  Sucuk 
  • Arzuya göre peynir yada patastes de kullanabilirsiniz
  • Üzeri için çörekotu ya da susam

    Yapılışı : Öncelikle sütümüzü ocakta ılıtıp maya ve şekerle birlikte karıştırıyoruz...Kabımızın içersine öncelikle 2 su bardağı un ilave ediyoruz ve havuz şeklinde açıp içersine yumurta akı , sıvıyağ ,tuz ve ılıtmış olduğumuz süt maya ve şekeri de ilave edip güzelce yoğuruyoruz… Hepimizin bildiği kulak memesi yumuşaklığına gelene kadar un ilavesi yapabilirsiniz...İstediğimiz kıvama geldikten sonra mayalanması için üzerini strecfilmle sarıp bekletiyoruz… 

   Yaklaşık 30 dakika kadar bekleyince kıvama geliyor ve arzu ettiğimiz şekli vererek içersine sucuk yada peynir koyuyoruz  (ben genelde sucuklu yapıyorum çünkü annem ve eşim çok seviyor ) ...

  Şekillendirdiğimiz poğaçalarımızı yağladığımız fırın tepsisine alıp üzerine yumurta sarısını sürüp çörekotu ilave ettikten sonra tepsinin içersinde de 15 dk kadar mayalandırırsanız sünger kıvamında bir poğaça elde etmiş olursunuz...

    180 C de ısıtılmış fırınımızda 25-30 dk kadar pişirip servise hazırdır missss gibi poğaçalarımız.....

Afiyet şeker olsun....

6 yorum:

  1. çok güzeller mayalı poğaçalar bir başka güzel oluyor
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Hande Hanımcım gerçekten yumuşacık ve çok güzel oluyor...Teşekkürler...İyi akşamlar diliyorum...

      Sil
  2. Emelcim merhaba iadeyi ziyarete geldim poğaçaların kokusu burnuma geldi resmen ellerine sağlık.Her zaman beklerim sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş ve sefa geldiniz...Keşke yakın olsaydık size ikram edebilseydim çok teşekkürler...Sevgi ve saygılar benden efendim...

      Sil
  3. Emel hanım ellerinize sağlık.Kuru çayımın yanında olsada yesem:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy inanmıyorum ya çok üzüldüm şimdi buyrun birlikte yiyelim ...Eminimki sizin çayınızın yanında bu poğaçalardan daha güzelleri mevcuttur...Sevgi ve saygılarımla...

      Sil

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...