expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

22 Ocak 2019 Salı

Pakmaya Mayalı Kek Harcı ile Çikolatalı Kek




Merhabalar ,
 Daha önce denediniz mi bilmem ama deneyince çok memnun kalacaksınız emin olun ki;
Pakmaya @mutfaginyildizi Mayalı Kek Harcını deneyen herkes çok memnun bence bu güzel ürün ile kabarmayan kek kalmayacak.


  Kullanımı da çok kolay istediğiniz malzemeleri kullanarak hazırladığınız kek harcınıza un ilavesi yaparken kakaolu yada sade Pakmaya Mayalı Kek Harcını ilave ediyorsunuz ve un ekleyip karıştırıyorsunuz ardından yağlayıp unlamış olduğunuz fırın kabı yada kek kalıbınıza, hazırladığınız Kek harcınızı döküp soğuk fırında 10 dakika beklettikten sonra fırını 180 C ye getirip pişirmeye bırakıyorsunuz. 

 Sonuç inanılmaz derecede kabaran ve nemli lezzetli yumuşacık bir kek damaklarınızı şenlendiriyor üstelik ekstra vanilya da kullanmanıza gerek kalmıyor.
Benim bu tarifim ise efsane birbirine bu kadar yakışan lezzetlerin kek ile buluşması deneyen herkesin büyük beğenisini topladı...


Tarifimi her biriyle paylaştım sıra sizlerle paylaşmaya geldi...
Ben küçük bir kalıp kullandım ve ekstra olarak 12 adet muffin hazırladım bu ölçüyle...




      Malzemeler

  • 3 adet yumurta
  • 3 adet karanfil
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 1 su bardağı ceviz
  • 10 adet incir
  • 1 yemek kaşığı kakao
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 2.5 su bardağı un
  • 1 paket @mutfaginyildizi Kakaolu Mayalı kek harcı
     Üzeri İçin
  • 1 paket bitter çikolata 
  • Fırında kurutulmuş mandalina dilimleri
Yapılışı :Yumurta ve şekeri karıştırma kabımızda mikser yardımıyla güzelce çırpalım ardından sıvı nalzemelerimizi ilave edip karıştıralım.
Kakaolu mayalı kek harcı, kakao un ilave edip spatula yardımıyla karıştırdıktan sonra doğranmış incir, ceviz havanda iyice dövdüğünüz karanfil ve tarçın ilave edip yukarıda belirttiğim üzere kek kalıbı yağlayıp unladıktan sonra soğuk fırında 10 dakika dinlendirip mayalanma aşamasına geldiğinde fırınımızı kızdırıp pişirelim kürdan kontrolü yapalım temiz çıktığında kekimi afiyetle yemek üzere hazır...
  Üzeri için ise 1 paket bitter yada siz dilerseniz sütlü çikolata kullanarak ben ari usulüne eritp soğumuş olan kekinizin üzerine eriyen çikolatamızı dökelim ve mandalina dilimleri ile servis edelim.
Afiyetler Olsun Sizlere ...



1 yorum:

  1. Ben denemedim ama kız kardeşim yaptı oradan biliyorum. İnanılmaz güzel oluyor .Yumuşacık :)

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...