expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

6 Mayıs 2016 Cuma

Kahve Çekirdeği Kurabiyesi

 Merhabalar Sevgili Blogcanlarım,
  Hayat bazen bizlere sunduğu güzelliklerin yanısıra tatsız süprizlerle de üstümüze üstümüze gelebiliyor.
Aslında gelen her yeni gün ve hüzün bizleri olgunlaştırıp Rabbimden geldi Amenna ve Saddakna dememize sebebiyet göstetriyor.
 İşte böyle tatsız ve acı süprizler üstüme üstüme geldiği ve duyan herkezi hayrete düşüren hayatımda önemli yer teşkil eden aile ağacımdan dökülen üç yaprak daha kalbimi acıttı ,geçtiğimiz hafta Pazartesi günü canımın içi halamın oğlu ağabeyim , Hakkın Rahmetine kavuştu ardında iki meyvesini bırakıp ciğerlerimizi yakıp gitti elbette ki bu onun seçimi değildi ve kanser denen illet onu bizden aldı.
  O acıyı henüz sindirememiştim ki benim için apayrı bir önemi olan ve eşimin ailesine mensup olduğum an itibariyle bir gün dahi beni incitmeyen ve beni çok sevdiğini bildiğim inandığım , kayınpederim yani ikinci babamı da ebedi istirahatine yolcu ettik.Mekani cennet olsun inşallah.
 Yaşadıklarımı ve hislerimi ne kadar ifade etmeye çalışsamda buraya yazmakla bitmez .Bu kadar acı yetmez üçlemek lazım dermişcesine üstüne birde yengemizi kaybettik .
  Daha ne olur acıların tarifi nasıl olur bilemedim .Ama yaram çok derin ve acı .Henüz biricik prensesimin yokluğunu hazmetmeye çalışırken yeni acılar her dem taze olan acımı bastırmadı ,içimdeki sönmeyen ateşi körükledi.Kefeye koyduğumda annemin acısı ilk gün ki gibi taze.Yokluğuna alışmak inanın ki çok ama çok zor .Ben doğrulmaya çalışırken gözlerimin önünde yaşananlar yitip giden meleğimin hayatımdaki yokluğunun ardından yine yeniden derin kedere boğuldum.
  Nur içersinde uyusunlar inşallah…
 Bu tarifime gelince kahvenin acı tatlı teskin edici rolü gereği ,kahve yada nescafenin yanına yakışacak lezzette bir atıştırmalık denemenizi tavsiye ederim .Bizler çok beğendik ,elbette ki yapalı uzun zaman oldu .Arşivimde rastladığım bir gün paylaşmıştım instagram hesabımdan bloga da eklemek istedim.
Kolaylıklar diliyorum sizlere, hayat her yeni gün başlangıcında güzellikleri de beraberinde getirsin inşallah…
Mutlu ,sağlıklı ,huzur ve sevgi dolu günler diliyorum .
Hayırlı Cumalar hepinize…





         Malzemeler
  •  1 adet yumurta
  •  250 gr tereyağı yada margarin
  •  1/2 çay bardağı sıvıyağ
  •  1 su bardağı pudra şekeri
  •  1 paket vanilya
  •  1 paket kabartma tozu
  •  1 tatlı kaşığı Türk Kahvesi
  •  3 yemek kaşığı kakao
  •  1 yemek kaşığı Granül kahve
  •  2 yemek kaşığı süt
  •  1 yemek kaşığı süt kreması
  •  3 su bardağı un 


  Yapılışı : Oda sıcaklığındaki tereyağ ,sıvıyağ ve yumurtamızı karıştırma kabımıza alıp elimizle karıştıralım

Pudra şekeri, vanilya ,kabartma tozu ,kakao ,krema ve Türk kahvemizi ilave edelim.
Süt ve Granül kahvemizi bir kasede açalım ve malzememize un ilave ederek hep birlikte yoğuralım.

Elimize çok fazla yapışmayacak hal alana kadar un ilavesi yapabilirsiniz, ben tam olarak 3 su bardağı kullandım…

Her zamanki gibi malzemede un kalitesi ve yumurta büyüklüğünde farklılık olusabileceginden unu kontrollü olarak ilave edelim .

 Kurabiye malzememizi elimizde minik parçalar halinde oval şekil vererek üzerine kürdan yada çubuk yardımıyla orta kısmına bastırarak çizgi halinde kahve çekirdeği görüntüsü vererek 180 C de önceden ısıttığımız fırınımızda yaklaşık 20 dakika kadar pişirelim. Çok sert olmadan yumuşak kıvamda iken firından alalım.



  Kahve ya da çayın yanına yakışacak bir lezzet kokusu ise tarifi okuduğunuz anda hissedebilecek yoğunlukta missss gibi.Ben granül kahve ve Türk Kahvesi ni bir arada kullanmayı tercih ettim.Siz dilerseniz yalnızca Granül kahve kullanabilirsiniz.
Her zamanki gibi tercih size ait.




Afiyet ve muhabbetle..

4 yorum:

  1. Hayırlı Cumalar arkadaşım Yüce Mevla'm sabrınızı artırsın çok büyük bir imtihana içindesiniz başınız sağ olsun ayrıca tarif ve sunum çok güzel ellerinize sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. mekanı cennet olsun hep kayınpderler sevilir sanki...

    YanıtlaSil
  3. Anlatılması çok zor duygular başınız sağolsun.Allah sabırlar versin geride kalanlara..

    YanıtlaSil
  4. Tekrar başın sagolsun cnmm ellerine saglık bu sırada çok öpüyorum

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...