expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

18 Haziran 2015 Perşembe

Kıymalı Lebeni Çorbası

  Merhabalar Sevgili Blogcanlarım,

Hayırlısıyla bir Ramazan ayına daha kavuştuk.Rabbim lâyıkıyle ihya edebilmeyi nasip etsin hepimize… Çorba sofralarımızın baştacı ,olmazsa olmazlarımızdan…Her yörenin farklı tarifleri ,farklı yapım şekilleri mevcut olsada özde tüm malzemeler aynı yalnızca yapım ve isim farklılıkları var.





  Bu gün sizlerle paylaşmak istediğim çorba Antep' in  nefissss mi nefisss Lebeni Çorbası , ben bu leziz çorbayı Lebeniye olarak bilir ve biraz daha farklı yapardım lâkin Sevgili Elif Korkmazel'in Ramazan'a özel tarifler paylaştığı bir programda gördüm ve tadının güzel olacağına emin olduğumdan hemen yapmaya koyuldum .

  Tarifte yoğurt kullanılmıştı ama ben tava yoğurdu kullandım lezzetine lezzet kattı .Bu güzel ve pratik çorba tarifi bizlerle paylaştığı için Sevgili Elif Korkmazel'e teşekkürler…


        Malzemeler

  • 1 su bardağı haşlanmış nohut
  • 1 çay bardağı pirinç
  • 6 -7 su bardağı su
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 adet yumurta
  • 2 çorba kaşığı un
        Kıyması İçin
  • 1 adet küçük soğan
  • 150 gr kıyma
  • 1 tutam maydanoz
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
  • Kırmızı biber,nane,karabiber


  Yapılışı : Çorba tenceremize pirinç,  nohut ve  suyumuzu ilave edip  kaynamaya bırakalım. Bir kasenin içersinde terbiyesini hazırlayalım tava yoğurdumuz un ve yumurtamızı güzelce karıştıralım , kaynamak üzere ocakta olan çorba suyumuzdan kepçe yardımıyla içersine alarak ılıştıralım ki yoğurdumuzun  kesilmesini engellemiş olalım .

   Hazırladığımız karışımı çorbamıza ilave edelim ve çorbamızı sürekli karıştırarak kaynadıktan sonra altını kısalım bir kaç dakika da kısık ateşte kaynadıktan sonra tuzunu atıp altını kapatalım .

  Bu sırada soğanımızı minik küpler halinde yemeklik doğrayalım ve tereyağımızı koyduğumuz tavanın içersne alalım ve bir kaç damla sıvıyağ ilave edelim hafif pembeleşince kıymamızı ilave edelim kavuralım, üzerine tuz baharatlarımızı ,ince kıydığımız maydanozu ilave edelim ve karıştırdıktan sonra çorbamızın üzerine servis sırasında ilave edelim ya da  dilerseniz kıymayı çorbamıza karıştırarak servis edebilirsiniz…


Afiyetler Olsun…



6 yorum:

  1. Adını sıkça duyarım ama hiç denemedim, bu Ramazan deneyeyim inşallah Emel ablacım :) sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denemeni tavsiye ederim tatlım hem pratik hemde gerçekten nefis bir tadı var…
      Dondurucuda haşlanmış nohutun varsa çok daha iyi olur bekleme süresine gerek kalmadan 15 dakikada çorban hazır…
      Ben de sevgilerimi gönderiyorum tatlım…

      Sil
  2. daha önceden hiç içmediğim bir çorba türü çok merak ettim doğrusu tadını :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence mutlaka deneyin çok beğeneceğinize eminim.
      Sevgilerimle…

      Sil
  3. Oldukça ilginç bir tarif, ellerinize sağlık.
    Blogunuzdaki tarifler, sunumları, fotoğrafları ile hepsi birbirinden güzel.
    Hayırlı Ramazanlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim bu güzel yorumunuz için Sema Hanım…
      Bloguma hoşgeldiniz…
      Sevgilerimle…

      Sil

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...