expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

15 Kasım 2014 Cumartesi

Çikolatalı Pudingli Kurabiye

   Sanırım kurabiye pişmeyen ev yoktur o misss gibi kokuların evin heryerini kapladığı ,yemeye davet eden enfes koku beni benden alır hep çocukluğuma doğru götürür…
   Sevgili anneciğimin evde pişridiği kek ,kurabiye .börek ve poğaça kokuları arasında büyüyen şanslı çocuklardandık biz…Abartısız gün aşırı misafirimiz gelirdi, annemden canım şunu istedi yaparmısın deme lüksümüz bile olmadan marifetli elleriyle bıkmadan usanmadan gelecek misafirlerimize hazırlık yapardı ayrıca rahmetli anneanneciğimin de o gün aşırıdan kalan zamanlarında eksik olmayan misafirleri sayesinde ablam ve ben neredeyse okuldan geldiğimiz her gün nefis lezzetlerle karşılaşırdık…
   Ahhh ahhh nerede o eski günler değil mi şimdilerde insanların evine gitmek için haber verme gibi bir lüksümüz dahi kalmadı keza evlerine ayak basarız da bir bardak kuru çaylarını içeriz diye akılları çıkıyor mazallah…Bir çoğu da sadece sen yap ben afiyetle yiyim modunda dolanıyor etrafta … Sebep efendim yapmayı bilmiyorum ya da mutfak bana çok sıkıcı geliyor eee ama yaşamak için yemeye ihtiyaç var değil mi ya …Yapamayacak biri varsa sanırım o da bendim 25 yaşıma kadar mutfağın etrafından bile geçmezdim her şey annem ve ablam tarafından yapılır ve önüme gelirdi evlenince işler değişti telefonla abla ,anne desteği ve yemek kitapları sayesinde çok şükür elimden bir şeyler geliyor artık…
   Aslında unuttukları bir şey var ki o da misafir evin bereketidir…Annem her zaman der ki misafir kısmetiyle ve bereketiyle  gelir …ALLAH  misafirin yediği bir lokmaya karşılık kısmetinin  dokuzunu evin sahibine bağışlarmış… Annem hep der misafir evin bereketidir kızım sakın yüzünü ekşitme mazallah gücenirlerse olmaz diye…
  Neyse yine ben fazla derin mevzulara girdim hadi bakalım defalarca yaptığım ama bloguma eklemeyi her seferinde unuttuğum ya da ertelediğim bu nefis ve pratik tarife ;





           Malzemeler
  • 100 gr oda sıcaklığında tereyağı
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 adet yumurta
  • 1 paket Dr.Oetker Çikolatalı Puding
  • 1 çay bardağı Dr.Oetker Bitter çikolata parçacıkları
  • 1 paket Dr.Oetker kabartma tozu
  • 1 paket Dr.Oetker vanilya
  • Aldığı kadar un




    Yapılışı: Oda sıcaklığındaki tereyağı,yumurta ve sıvıyağımızı karıştırma kabımızın içersinde güzelce karıştırıyoruz…Elde ettiğimiz karışıma un,kabartma tozu,çikolatalı puding,bitter çikolata parçacıkları ve vanilyamızı da ilave edip kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde ediyoruz…

   Kurabiye hamurumuzdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartarak elimizde yuvarlayıp şekillendirdikten sonra yağlı kağıt serilmiş fırın tepsimize aralıklı olarak diziyoruz…

   Önceden ısıtılmış 180 C fırınımızda üzerleri çatlayana kadar  20-25 dakika arasında pişiriyoruz…
Üzerine dilerseniz pudra şekeri serperek yada benim yaptığım gibi frmbuazlı çikolatayı benmari usulünde eritip çikolatayla süsleyerek servis edebilirsiniz…



  Afiyetler Olsun…

2 yorum:

  1. ellerine sağlık.... misafirle ilgili yazın için de ayrıca teşekkürler canım.... Gerçekten tam doukunmuşsun konuya..
    ben de bloguma beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım…
      Sorma malesef ben bu konuda çok dertliyim malesef ki…
      Gelirim elbette sevgiler tatlım…

      Sil

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...