expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

13 Aralık 2013 Cuma

Kaymaklı Ayva Tatlısı...

    Sizlere Hayırlı Cumalar dilerim Sevgili Blogcanlarım…


      Malzemeler

  • 4 adet ayva
  • 2 su bardağı su
  • 2 su bardağı şeker
  • 3-4 adet karanfil
  • 1 adet cubuk tarçın
  • Ayvanın çıkarmış olduğumuz çekirdekleri
  • 1-2 damla kırmızı gıda boyası
  • Kaymak
  • Süslemek için antep fıstığı yada ceviz
   Yapılışı: Ayvalarımızı yıkayıp soyalım … Ortasından  2' ye bölüp, çekirdeklerini çıkaralım pişerken kullanacağımız için çekirdekleri atmayalım…Geniş bir tencereye hazırladığımız ayvalarımızın oyduğumuz kısımları yukarı bakacak şekilde yerleştirelim…Suyumuzu ilave edip şekerimizi üzerlerine serpelim eğer siz çok tatlı olsun istiyorsanız şeker ölçünüzü arttırabilirsiniz , karanfil , ayva çekirdekleri ,ve çubuk tarçınımızı da koyup kısık ateşte yaklaşık 1,5 saat kadar pişirelim…

    Açıkçası ben gıda boyası kullanmayı düşünmüyordum çünkü annem hiç kullanmazdı ama sanırım ayvalarım kar yediğinden dolayı sertliğini kaybetmişti ve yumuşama işlemi bihayli erken başladığından renk almıyacağını düşündüm ve bu esnada kırmızı gıda boyası ilave ettim …Ayrıca bir arkadaşım bana Hibüsküs kullanmamı tavsiye önerdi hem lezzet hem de renk açısından bir dahaki sefer onu denemek gerekiyor…Denedikten sonra izlenimlerimi yazarım ve sizleride bilgilendiririm...

    Siz dilerseniz soyduğumuz ayvaların kabuklarını da ,çekirdekleri gibi atmayıp kaynatırken renk vermesi açısından kullanabilirsiniz…Bazılarınız hem tarçın hem karanfil ne alaka diyebilirsiniz anneciğimin şekerini dengelemesi açısından tatlılarımın şerbetinde mümkün olduğunca kullanmaya gayret ediyorum tercih sizin elbette ama inanın tatlılarımın pişerken evde bırakmış olduğu o nefisssss koku ertesi gün dahi misler gibi kokuttlu heryeri…Karanfili de sevgili kayınvalidem şerbetli tatlılarını yaparken koymayı tercih ederdi ve buda bana ondan kalma bir alışkanlık oldu …

   Bu arada yumuşamış olan ayvalarımız pişmiş demektir zaten sizde rahatlıkla anlıyacaksınız şerbeti peltemsi yoğun bir kıvam almışsa ayvalar yumuşaklığı rengi ve  kokusuyla bunu yansıtacaktır size…
Servis tabağımıza alıp soğuttuğumuz ayvalarımızın üzerine kaymak ve antep fıstığı ilave ederk servise hazır hale getirebilirsiniz…

Afiyet Olsun…

  

23 yorum:

  1. canım ellerine sağlık çok güzel görünüyor. Artık ayvalar eskisi gibi renk almıyor ne çekirdeleri nede kabukları ile. Gıda boyasını kürdan ucuyla dahiş koymak bazen gerekiyor. nafis olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nursevin hanım çoook teşekkür ederim…
      Evet bence de haklısınızne kadar kaynattıysam istediğim renk olmayınca müdahale ettim… sevgilerimle...

      Sil
  2. Emelcim ellerine sağlık,kışın en güzel tatlısı....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nurşencim teşekkürler canım…
      Bence de çok haklısın…
      Sevgiler...

      Sil
  3. Harika bir görüntü çokta lezzetli görünüyo,Ellerinize sağlık Emel hanım sevgilerimle..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Oyacım…
      Benden de kocaman sevgiler...

      Sil
  4. Eline sağlık Canım tamda mevsimi sevgiler ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Semacım haklısın canım mevsimindeyken bolca tüketmek lazım…
      Sevgilerimle...

      Sil
  5. harıka gorunuyor cok severım kaymakla falan da enfes oluyor valla

    YanıtlaSil
  6. Ne kadar güzel gözüküyor. Elinize sağlık. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  7. Goruntu nefis elinize saglik..afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
  8. cok şık durmus elıne sağlık

    YanıtlaSil
  9. Eneeem ben nerelerdeyim de gelmemişim bu güzel ayva tatlısına bitmiştir bu güzellik.Haaa haa anladım hani bizde de vardı ya ayva ondandır .Emelim rengine aşık olunası güzel olmuş inan gözümü alamadım bir süre ellerine sağlık olsun tatlım.ve döndüm mutfağa doğru bir dilim ayva tatlısı yedim iyi ki varmış yoksa kapıda sendeydim bilesin.Canımm canımm çok öpüyorum sarıldımm sıkı sıkı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Vişnapım canımsın sen…
      Afiyetler olsun canım…
      Bende çok öptüm seni sevgilerimle...

      Sil
  10. ayva tatlısının çok seviyorum :) çok güzel görünüyor :) sunum da ayrı bir güzel ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok severim canım…
      Çok teşekkür ederim Büşracım sağol bitanem…
      Sevgiler...

      Sil
  11. merhaba sevgili Emel.Seni ben nasıl takip etmiyormuşum şaşırdım, hemen takibime aldım umarım başka etkinliklerde de görüşme olanağı buluruz. Tatlın harika olmuş, bayıldım ellerine sağlık, sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Mehtap Hanımcım…
      Hoşgeldiniz bloguma mutlu ettiniz beni umarım çok teşekkür ederim …
      Sevgilerimle...

      Sil
  12. Ayva tatlısı en sevdiğim meyveli tatlıdır..Seninki de harika görünüyor canım.Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...