expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

20 Ocak 2013 Pazar

Peynirli Muska Böreği





    

            Malzemeler
  • 3 yufka
  • 1 su bardağı süt
  • 1/2 su bardağı sıvıyağ
  • 300 gr Ezine beyaz peynir
  • yarım demet maydanoz
  • 1 yumurta sarısı üzerine ( akı içersine)
     
           Yapılışı  : Yufkalarımızı tezgahımıza serip şeritler halinde kesiyoruz... Süt,sıvıyağ ve yumurta akını ayrı bir kapta çırpıp fırça yardımıyla şerit halinde kesilmiş yufkamızın üzerine sürüp bir kat daha şerit yufka koyup onunda üzerini sıvı karışımla kaplıyoruz....İç harcı için Maydanozumuzu iyice yıkayıp sirkeli suda beklettikten sonra ince ince kıyıp peynirimizle karıştırıyoruz... 
         

         Yufkamızın üzerine peynirli harcımızdan dilediğimiz kadar koyup muska şeklinde katlıyoruz.... Yağlamış olduğumuz fırın tepsimize böreklerimizi alıp üzerlerine sütlü karışımdan sürüp biraz bekletiyoruz ve dadah sonra yumurta sarısı sürüp çörekotu ya da susamla süsleyip 200 C ısıtılmış fırınımızda 25-30 dakika pişiriyoruz....


Afiyet Olsun...









8 yorum:

  1. çıtır çıtır görünüyor,elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aynen öyle ...Çok teşekkürler...

      Sil
    2. Börek sever olarak yakında obazite olmaktan korkuyorum:)
      Ellerinize sağlık...

      Sil
    3. Ben oldum bile diyebilirim...Teşekkürler sağolun...
      Sevgilerimle...

      Sil
  2. şu saatte bile yerim valla...
    miiis miiiis...
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler börek deyince saat ve mekan farketmez benim içinde...

      Sil
  3. amaniin ne güzel gözüküyor.
    ezine peyniri ile ha.
    :)
    sevdim.
    not aldım.
    heyoo.
    :)

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar evet özellikle ezine peyniri ben çocukluğumdan beri ondan başka beyaz peynir yiyemiyorum ve kullanamıyorum...Bu annemin takıntısıydı bize de yer etti...Sevindim beğenmenize...Teşekkürler...Ziyaretiniz için...

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...