expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

28 Aralık 2015 Pazartesi

Kremalı Çikolatalı Kek

  Musmutlu bir hafta diliyorum herkese…

  Kekler vazgeçilmezimiz kesin ve net …Çayın en keyifli ve pratik eşliçisi olmasının yanısıra ne zaman canımız çekse hiç üşenmeden çabucak yapacağımız yegâne lezzettir kek…İçersine hangi malzemeyi eklersek ekleyelim hemen yakışır birbirine ve şenlendirir damaklarımızı…


       Malzemeler
  • 3 adet yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 /2 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı krema
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • 1 su bardağı damla çikolata yada benmari usulünde erittiğimiz 80 gr çikolata kullanabilirsiniz.
  • 2 su bardağı un (Unu eledikten sonra kontrollü ilave edelim )
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya 

   Yapılışı : Öncelikle 3 yumurtayı şeker ile birlikte köpük haline gelene kadar çırpalım. Krema ve sıvıyağımızı ekleyelim. Ardından krema kakao ve benmari usulünde erittiğimiz çikolatamızı ilave edelim güzelce karıştıralım başka kabın içersinde eleyerek havalanmasını sağladığımız un ,kabartma tozu ve vanilyayı ekleyelim.

Bu işlem kekimizi daha çok kabarmasını sağlayacaktır.Çikolatanın yerken ağzına erişmiş halde gelmesini seviyorsanız şayet önceden benmari usulünde eritmenize gerek yok tercih sizin . 

Spatula yada bir kaşık yardımıyla kek karışımımız güzelce karıştıralım ve yağlayıp unladığımız kek kalıbımıza dökelim. 

180 C 'de ısıttığımız fırınımızda yaklaşık 45 dakika pişirelim. Kürdan testi yapalım eğer kurdanımız temiz çıkarsa pişmiş demektir.

Afiyetler olsun...

12 yorum:

  1. Kek kesinlikle vazgeçilmezimiz,katılıyorum.. Elinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tatlım aynen öyle…
      Çok teşekkür ederim…
      Sevgiler…

      Sil
  2. becerikli emelim biliyorum senin keklerinin nefasetini ee bir de çikolata ne diyeyim :))
    g+

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ablammm.
      Evet ya sorma çikolata aşkımı bilirsin…
      Sevgilerimi gönderiyorum sana canım ablam…

      Sil
  3. Çok güzel kabarmış. Krema ilk defa duyuyorum. Ben de deneyeceğim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler…
      Deneyin bence hoş bir kıvam veriyor…
      Kolaylıklar diliyorum ,sevgiler…

      Sil
  4. harika gözüküyor canım ellerine sağlık mutlu yıllar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederm tatlım…
      Sevgilerimle ,mutlu yılllar dilerim…

      Sil
  5. Adasim bu kek acaip guzel ellerine saglik diyorum mutlu ve huzurlu yeni yil diliyorum sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Sevgili adaşım…
      Sana da iyi seneler diliyorum sağlık ve mutlulukla…
      Sevgilerimi gönderiyorum…

      Sil
  6. Mutlu yıllar canımın içi.. Seni ve prensesini öpüyorum yanaklarınızdan.. Sevgilerimi bıraktımmm ..:)) Bu arada kek muhteşem görünüyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyammmm, sarı şekerim teşekkür ederim canısı…
      Bizde seni öpüyoruz kocaman ve sımsıkı sarılarak…
      Sevgiler tatlım…

      Sil

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...