expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

9 Temmuz 2013 Salı

Milföylü Talaş Böreği


  Mübarek Ramazan ayının ilk sahuru ve ben güzel bir şeyler yapmak istedim akşam uykudan önce milföy hamurumu dolaptan çıkartıp iç harcımı hazırladım sahura kalkınca da şekil verip yumurtasını sürdüm ve çayımız demini alana kadar talaş böreğim yemeye hazırlanmış oldu...Tabi sahur telaşından böreklerimin iç malzemeli resimlerini çekmeyi unutmuşum buna da şükür napalım o kadarda olsun dimi bir başka sefer yaptığımda unutmazsam resimleri bu postuma aktarıveririm...

     Bir Hadis-i Şerif de buyrulmuştur ki...
  "Her kim Ramazanın başlangıcında müslüman kardeşini bir Ramazan'ı bir daha gördüğü için tebrik ederse ALLAH ( C.C. ) ona cehennem ateşini haram kılar."

     Ayların efendisi olan Ramazan-ı Şerif ayımız mübarek olsun...Dolu dolu bir Ramazan geçirmek dileğiyle...

   Ne kadar güzel, mutlu telaşlar bunlar Rabbim hayırlısıyla bu mübarek ayı güzellikleriyle geçirmeyi nasip etsin hepimize...




            Malzemeler
  • 15 adet milföy hamuru
  • 500 gr  kuşbaşı et
  • 250 gr haşlanmış bezelye
  • 2 adet havuç
  • 1 tatlı kaşığı kekik
  • 1 tatlı kaşığı karabiber
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 çay bardağı doğranmış dereotu
  • 1 yumurtanın sarısı

    Yapılışı: Etleri yıkayıp tenceremize koyup ocakta orta ateşte pişirmeye bırakalım...( eğer et çok yağlı ise yağlarını temizleyin lütfen ben genelde dana antrikot kullandığımdan bu işleme gerek kalmıyor ) ... Etler bıraktığı suyu çekene kadar ara sıra karıştırarak ve kapağı kapalı olarak pişiriyoruz...
    Tencereye tuz, karabiber, kekik ve dereotunu ekleyip havuçların kabuklarını kazıyıp bezelye büyüklüğünde küpler halinde doğrayın  bunu pişmekte olan etin üzerine ekleyip 2-3 dakika kavuruyoruz....
    Bezelyelerimizi yıkayıp suyunu süzüp tencereye ekleyip  karıştırıyoruz ... Ocağımızı  söndürüp etin soğumasını bekliyoruz..
     Bu arada buzluktan çıkardığınız milföylerin üzerini şekilli merdane ile desen yaptıktan sonra tepsiye tek sıra halinde diziyoruz....Bu benim tercihim siz üzerini çörekotu ya da susamla da süsleyebilirsiniz... ( etler soğurken milföyler de çözülmüş olacaktır.) hamurların ortasına bir yemek kaşığı etli harçtan koyun ve bohça gibi kapatıyoruz  kat yeri alta gelecek şekilde tepsiye aralıklarla diziyoruz üzerlerine yumurta sarısı sürüp  önceden ısıtılmış 200 C fırında pişiriyoruz...

Afiyet Olsun...

16 yorum:

  1. Sahura da yakışır iftara da :) Harika. Hayırlı Ramazanlar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet haklısınız çok teşekkür ederim...
      Size de hayırlı Ramazanlar...
      Sevgilerimle...

      Sil
  2. Emelcim ellerine sağlık nasılda güzel olmuş..afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Nurşencim Moral Kaynağım ...
      Sevgilerimle...

      Sil
  3. Merhaba, hayırlı ramazanlar..bu gece bende yapabilirim bunu.. ne yapıcam diye düşünüyorum sürekli..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Yeşimcim...
      Neden olmasın hem lezzetli hem de çok ağır gelmez mideye...
      Ben de akşam için menümü oluşturmaya çalışıyorum malum ilk gün daha bir özel ...
      Sevgilerimle canım...

      Sil
  4. Eline sağlık canım nefis olmuş.Hayırlı Ramazanlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım sağolasın...
      Sana da hayırlı Ramazanlar...
      Sevgilerimle...

      Sil
  5. Eline sağlık canım nefis olmuş.Hayırlı Ramazanlar..

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık canım.. Afiyetler olmuş.. Bazen oluyor fotoğraf çekememe işi.. O kadar özene bezene bir şey hazırlıyorum. Ya yapılış resimleri var, yada servise geçmiş hali.. Başka resim ekmeye fırsat olmuyor. :)) Çok doyurucu bir börek olmuş canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Oyacım...Sorma tatlım aslında o kadar çok fotoğraflıyamadığım yemeğim varki sanki blogua girince hep pasta börek yapıyormuşum gibi...Malum anneciğimin şekeri dolayısıyla yemek öncesi şekerini ölçüp insülünü yaıcam derken bir bakmışız hoooop masadayız resimlemek de mümkün olmamış...Neyse artık fırsatım olduğunca resimlemeye çalışıyorum ...
      Evet fazlasıyla doyurucuydu şu saat oldu halen acıkmaya dair bir belirtim yada susama hissim olmadı...Sevgilerimle canım...

      Sil
  7. Canımm hayırlı ramazanlarımız olsun bereketi ile inşaAllah.Ellerine sağlık milföy böreğini hep çok sevmişimdir.Bir sahurda ben de yapayım afiyetler olsun tatlım,sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vişnapım teşekkür ederim cümlemize inşallah...
      Bende öyle denemni tavsiye ederim sıacık nefis olur sahurda da iftarda da düşünülebilir...
      Sevgilerimle canım...



      Sil
  8. Emel hanım,

    Hayırlı ramazanlar dilerim.
    Bunca yıldır blog yazmama rağmen ben de ya fotoğraf çekmeyi unutuyorum ya da fotoğrafları beğenmediğim için yayınlamıyorum.
    Milföy çok lezzetlibir hamur ve sizin börek de bir o kadar leziz görünüyor.Hele desenli medaneyi burada kullanmanız çok hoşuma gitti. Ellerinize sağlık.
    Çok sevgiler,

    YanıtlaSil
  9. Teşekkürler Işıl Hanım...
    Size de hayırlı ramazanlar...
    Demek aynı dertten hemen hemen herkez muzdarip desenize yalnız değilmişim...
    Sağolun sevgilerimle sizlerden böyle güzel yorumlar almak ne hoş...

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...