expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

10 Ocak 2013 Perşembe

Zeytinyağlı Portakallı Kereviz





  Merhabalar uzun zamandır bilgisayarımdaki problemlerden dolayı resimlerini yükleyemediğim bir tarifimi paylaşmak istiyorum sizinle .... Oktay ustada görmüştüm ve hemen kereviz arayışına girip aynı gün yapmayı nihayetlendirdiğim bir tarif... Eşimin pek sevmediği kereviz bu şekliyle  beğenisini kazandı ayrıca sevgili anneciğim de bayıldı umarım sizde beğenirsiniz...


         Malzemeler

  • 2 adet kereviz
  • 1 tane portakal
  • 2 adet havuç
  • 1 baş soğan 
  • Zeytinyağ, tuz ve limon


      Yapılışı: Öncelikle kerevizlerimizi soyup limonlu suda bekletelim ortasını  oyacak yardımıyla oyalım  yada kalıplarla keselim…Havuçlarımızı da dilimleyerek kalıp yardımıyla kesip  yerleştiriyoruz… Daha sonra 1 cm genişliğinde keselim… İstediğimiz şekilde kalıplar yardımıyla keserek yada dilimleyerek de  yapabilirsiniz…

   Dilimlere böldüğümüz kerevizlerin kenarlarını yıldız kalıpla kestiyoruz ve havuçlarımızı da papatya şeklinde kesiyoruz ben bu şekilde yaptım ama siz tamamen ortasını oyarak havuçları yerleştirip dilimleyebilirisnizde tercih sizin...
     
     Soğanımızı piyazlık doğruyoruz ve arzunuza göre zeytinyağında pembeleşince kerevizlerimizi yerleştirip  1 adet portakalımızın suyunu üzerine ilave ediyoruz ben limonu kerevizlerimiz kararmasın diye kullandım ve portakalın çok tatlı olacağını düşündüğümden bir kaç damla tenceredeki kerevizlerimizin üzerine ilave edelim...  1 adet keşme şeker ve tuzunu ilave ederek 20-25 dk kadar kısık ateşte pişirdim çok basit ve lezzetli bir zeytinyağlı tarifi...




Afiyet Olsun...

12 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım. Çok şık olmuşlar.
    Sanatsal bir yemek adeta. Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. şık bir kereviz olmuş, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sevgili Mehtap.
      Sevgilerimle 💗

      Sil
  3. kerevize bayılırım ne hoş bir sunum ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, bende çok severim kerevizi.
      Sevgilerimle. ..

      Sil
  4. Ellerinize sağlık.Çok şık bir sunum olmuş.Eminim tadı da çok lezzetlidir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum.
      Evet sunum şık ve tadı da sevmeyen lerin dahi hoşuna gidecek güzellikte.
      Sevgiler

      Sil
  5. Bayıldım ayrıca çokta şıklar..Hanım hanımcıklar hatta. :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Akasya Kokusu.
      Ne güzel bir yorum :) sevgiler...

      Sil
  6. normalde kereviz yiyemem fakat annem bu tarifi geçenlerde yapmıştı. Özellikle portakal suyunun verdiği tatla kaşık kaşık yendi :))) elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim eşimde pek sevmez ama bu tarifle yemeye bayılıyor …
      Teşekkür ederim.
      Sevgiler…

      Sil

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...