expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

15 Ocak 2013 Salı

Halleyli Çikolatalı ve Cevizli Kolay Pasta

       





    Merhabalar bu günde sizlerle yapımı çok basit ve lezzetli bir pasta paylaşıyorum... Nette dolaşırken rastladım bu tarife görünümü çok güzeldi tabi bende hemen tarifini aldım ve yaptım  üzerindeki, güllerde biraz acemiyim kırmızı renkli gül kurabiyem tarifinde gül yapımını anlatmıştım dilerseniz sizde yapabilirsiniz... MUTFAĞIMDAKİ TATLAR'a blogunda böyle bir tarifi bizlerle paylaştığı için kendisine teşekkürlerimi gönderiyorum ...Ve bu akşam yaptığım pastam.....



       



         Malzemeler
  • 1 paket Halley
  • 1 paket krem şanti
  • 1 su bardağı ceviz içi
  • 1,5 su bardağı süt
  • 1 su bardağı damla çikolata
  • 10 adet kayısı
  • 10 adet incir 
       Sosu için

        Dr. Oetker Çikolata sosu
        2,5 bardak süt


      Yapılışı : Krem şantiyi 1,5 su bardağı süt ile mikserle çırpıyoruz...Ve buzdolabında bekletiyoruz...
1 paket Halleyi (paketin içinde 10 adet var)  küçük parçalar halinde doğruyoruz... Tarifde sadece kayısı kullanılmıştı ben incir de kullanmayı tercih ettim...Kayısı ve incirlerimizide küp küp doğruyoruz...Ceviz içlerimizi iri parçalar haline getiriyoruz...

   Daha sonra krem şanti hariç malzemelerimizin hepsini karıştırıyoruz ven çikolatayı sevdiğim için tarifte 1 cay bardağıydı ama ben 1 su bardağı kullandım arzunuza göre 1 çay bardağıda kullanabilirsiniz...

   Daha sonra kalıbımızı strech filmle kaplayıp kremşantimize diğer malzemelerimizi de karıştırarak strechfilmle kaplamış olduğumuz kalıbımıza yerleştirip dolapta 1 gece ya da buzlukta 3-4 saat bekletiyoruz... Bu arada çikolata sosumuzu da hazırlayıp sürekli karıştırarak soğutuyoruz kabuk tutmaması için ...

    Servise sırasında dolaptan çıkarttığımız halleyli pastamıza soğuttuğumuz çikolata sosumuzu döküp üzerini şeker hamurundan yaptığım güller ve inci şekerlerle süsledim ben tarifteki gibi yapmaya çalıştım çünkü sunumu çok hoşuma gitmişti siz değişik şekildeki kalıba koyarak üzerini fıstık ya da hindistan ceviziylede kaplıyabilirisiniz...Umarım hoşunuza gider....




Afiyet Olsun...






2 yorum:

  1. Harika görünüyor...Ellerinize sağlık...Sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım …
      Tarifin sahibi gibi harika sayende bu güzel lezzeti yapıp yemiş oldum…
      Sevgilerimi gönderiyorum ...

      Sil

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...