expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

31 Ocak 2013 Perşembe

3.2.1. Poğaça

    Hepinize iyi günler diliyorum ve son günlerde yediğim en lezzetli poğaça tarifini paylaşıyorum bugünki postumda sizlerle ...

  Blogları gezinirken rastladığım bu tarifin sahibi Muhterem'le Afiyetle adlı blog arkadaşımıza ait... İyiki bizlerle böyle bir tarif paylaşmış...

   Dün biricik ablam, biricik annem ve sevgili komşum Müjgan ablayla aynı anda tanışdık bu lezzetle ve hepbirlikte bayıldık bu poğaçaya fırından çıkar çıkmaz çayın yanında nefis oldu doğrusu...

 Sevgili Muhterem Hanıma teşekkürlerimi sunarak en kısa zamanda sizinde denemenizi tavsiye ediyorum efendimmmm...

  Daha fazla uzatmadan gelelim tarife gayet açık ve basit içersinde malzeme yok denecek kadar az ve akılda kalıcı...


    
        Malzemeler
  • 3  paket kabartma tozu
  • 2 su bardağı yoğurt
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • Un  (yaklaşık 4 su bardağı)
  • 2 cay kaşığı tuz
       İç Malzemesi

  •  250 gr kıyma
  •  1 adet kuru soğan
  •  2 adet sivribiber
  •  Tuz ,karabiber 
  •  sıvı yağ
      Üzeri için  :  Galeta unu


    Yapılışı :  Yoğurma kabımızın içersine yoğurt ve sıvıyağımızı boşaltıyoruz...Kabartma tozlarını kabımızın içersine eleyerek döküyoruz ...Tuzunu ilave edip unumuzu azar azar ekleyerek hamurumuzu kulak memesi kıvamına gelene dek un ilave etmeye devam ediyoruz...İstediğimiz kıvama gelince hamurumuzun üzerini örtüp dinlendiriyoruz...

   Diğer taraftan iç malzememizi hazırlamaya başlamak üzre soğanlarımızı  doğruyoruz ...Sıvıyağda kavurmaya başlıyoruz sivri biberleride doğrayıp tenceremize alıyoruz daha sonra kıymamızı da ilave ederek kavuruyoruz...Sivri biber benim tercihim siz kullanmayabilirsiniz...Karabiber ve tuzunu da ilave ediyoruz ve soğumaya bırakıyoruz...

    Hamurdan mandalina büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlıyoruz içersine kıymalı harcımızdan koyup kapatıyoruz ve yuvarlak poğaça şekline getiriyoruz...

     Diğer taraftan bir tabağa galeta unumuzu döküyoruz ve yuvarladığımız hamurlarımızı galeta ununa batırıp yağlanmış olan fırın tepsimize diziyoruz... Yukarda resimlerini paylaştım gerçi hepiniz profesyonel ev hanımı yada aşçısınız ama benim gibi ilk evlendiği zamanlarda bir şeyler yapamıyanlar vardır diye resimliyorum bana çok yardımcı olmuştu o yıllarda böyle ayrıntılı resimli tarifler ... :)

     200 C de ısıtılmış fırında 30 dakika kadar pişiriyoruz...Fırın ayarı ve zamanı kendi fırınınıza göre siz ayarlıyabilirsiniz...Mesela ben annemin  Arçelik fırınında tuzluları 200 c de 30 dakıkada pişiriyorum...Ama benim fırınımda Bosch marka ve çok ağır pişiriyor 45 dakika da anca istediğimi kıvama geliyor...
    Ben sevgili anneciğimin rahatsızlığı ve biricik babacığımın rahmetli olması nedeniyle birlikte yaşadığımızdan dolayı fırın ısısı ve zamanı hep annemin fırınına göre yazıyorum... Başka tariflerimde evimden paylaştığımda ikilem oluşmasın diye ufak bir hatırlatma yapmak istedim umarım fazla sıkmamışımdır sizleri …



















Tarifin orjinali için  ... Muhterem'le Afiyetle

5 yorum:

  1. Sevgili Emel,
    Güzel sözlerin için teşekkür ederim.
    Bu tarifi ilk gördüğüm zaman bende çok beğenmiştim, tadının da çok güzel olduğunu görünce sık sık yaptım, gönül rahatlığı ile blogumda tarifini verdim.
    Ellerine sağlık, senin poğaçaların da nefis görünüyor.
    Tarifi resimli anlatman ilk defa yapacak olanlar için çok iyi olmuş.

    YanıtlaSil
  2. Rica ederim gerçekleri söyledim Muhterem Hanım...
    Tarifiniz mükemmeldi ve bende ilk fırsatta deneyip paylaştım iyiki yapmışım gerçekten çok güzel ve hafif bir poğaça oldu...
    Teşekkür ederim çok naziksiniz...
    Sevgi ve saygılarımla...

    YanıtlaSil
  3. 3 kabartma tosu degil mi yanlış okumadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet 3 paket kabartma tozu…
      Yalnış okumadınız bu tarifin özelliği puf puf yumuşacık bir poğaça olmasını sağlıyor…

      Sil
  4. Ev hanimiyim ama profesyonel oldugum soylenemez.Onun icin resimlerle paylasmaniz cok iyi oluyor.Cok guzel ve degisik tarifleriniz var.Ellerinize saglik.

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...