expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

22 Kasım 2012 Perşembe

Çikolatalı Pastam




    Merhabalar bu benim şeker hamuruyla kaplamış olduğum ilk pastam ve tadı gerçekten çok güzel oldu ayrıca şeker hamuruna turkuaz rengin renklendirici ile ben uyguladım her anlamda ilk uygulamalı pastam oldu umarım sizin de hoşunuza gider...Sevgili Bitanecik teyzem ,güzellll gelinimiz Burcu ,Emir Paşam ve hayatımın anlamları herşeyim olan Anneciğim ve Ablacığım için hazırlamıştım bu pastamı ve onlarda çok beğendiler .Tabi eksiklerim var ama o da zamanla tamamlanacaktır eminim ki...

                                             Malzemeler 

Pandispanyası ( keki ) için:
                                              3 Yumurta
                                              3 Fincan un
                                              3 Fincan şeker
                                              1 Paket Dr.Oetker Kabartma tozu
                                              1 Paket Dr.Oetker Vanilya (Arzunuza göre ben kullanmayı tercih ettim) .
               
                             Kreması   : 3 Su bardağı süt
                                                2 Çay bardağı şeler
                                                1 Yemek kaşığı un
                                                3 Yemek kaşığı Dr.Oetker Kakao
                                                1 paket Dr.Oetker Vanilya
                                                2 adet yumurta sarısı
                                                1 çay bardağı damla çikolata
                             
                              Üzeri için :  Şeker hamuru
                                                  İnci şekerler

                             Ara katında kullanmak üzere  : File antep fıstığı
                                                                                    İnci şeker
                                                                                    Damla çikolata
                                                                                    Nescafe ,su ve şeker kekimizi ıslatmak için

      Yapılışı : Öncelikle kekimizi ve kremamızı 1 gün önceden pişiriyoruz. Pandispanya keki soğuttuktan sonra strech filmle kaplayıp buzdolabında tutuyoruz...Hazırlamak için dolaptan aldığımız keki isteğinize göre 2 ya da 3 'e bölüyoruz...

      Nescafe (granul kahve ) su ve şekerimizi kekimizin katlarını ıslatmak için hazırlıyoruz...İlk katı ıslattıktan sonra 1 gün önceden hazırladığımız kremamızı spatula yardımıyla  güzelce yayıyoruz damla çikolata ,antep fıstığı ve inci şekerler serpiyoruz ... (İsteğinize göre badem ,fındık da olabilir...)

     Kekimizin 2 katını da üzerine  yerleştirip aynı işlemleri uyguluyoruz nescafeli suyla ıslatıp krema ve damla cikolatalarımızı yayıyoruz ve fıstıklarımızı serpiyoruz... Ardından 3.katımızıda kapatıyoruz ve uzerini kremamızla kaplıyoruz ... En üst katına başka bir şey koymadan kremamızın kalanıyla kenarlarını da kaplıyoruz ısterseniz uzerıne pasta kreması yada krem santiyle de kaplıyabilirsiniz... Ben kremanın üstüne pasta kreması kapladım ...

   Veeee sıra geldi şeker hamurumuzu kaplamaya.... Nişasta yardımıyla şeker hamurunu merdanemizle pastamızı kaplıyacak büyülükte kesip süslüyoruz... Ben desenli merdane kullandım sade bir fiyonk yapıp kenarından da kurdela geçirmiş görüntüsü verdim ... Artık gerisi sizin istek ve görselliğinize bağlı kolay gelsin hanımlar.... Şeker hamurlarıyla oynamaya ve kurabiyeler pastalar yapmaya bayılıyorum....


Afiyet Olsun....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...